Sniffa lim?!

Re: Vad är skillnaden?

Lim av elastisk typ, med gummiartad konsistens efter härdning.
Samma tillverkare och i princip samma innehåll, men seamen är mer lättflytande. Solen något trögare och blir något hårdare vilket gör att man kan "spackla" håligheter i sulor och annat. Seam lite mer lättarbetad, t ex när man mer vill täta/fästa än fylla, tex sömmar i tält och kläder.

För övrig är iaf Seamen grym som antiglidmedel på "hala" tyger, vävar och annat. Har själv lagt några tunna strängar i handflatan på mina 3-lagers gore-tex-vantar med god effekt. Kan tänka mig att det funkar fint på hala liggunderlag eller stavhandtag.

Således stark köprekommendation då det har en hel del vettiga användningsområden ( förutom ren sniffning vill säga, där både Solen och Seamen teoretiskt bör funka, dock finns det säkert både bättre och billigare alternativ för detta ändamål, vilket torde diskuteras i andra forum).

/dr_ljungberg
[Ändrat av dr_ljungberg 2002-08-23 kl 13:32]

Re: Re: Vad är skillnaden?

dr_ljungberg; sa:
Solen något trögare och blir något hårdare vilket gör att man kan "spackla" håligheter i sulor och annat. Seam lite mer lättarbetad, t ex när man mer vill täta/fästa än fylla, tex sömmar i tält och kläder.

/dr_ljungberg
[Ändrat av dr_ljungberg 2002-08-23 kl 13:32]

Tackar och bugar för förklaringen! Jag var alltså inte helt ute och cyklade då!?

Låter som om det finns ett viss behov av båda varianterna. Så köpbehovet lär nog tillfredställas snart igen!

Mvh!
// Niklas

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg