Sniffa lim?!

Kanotcenter!

Åk till Kanotcenter så hjälper de dig. Fast där heter det Liquisole. Jag antar att det är samma lim som du är ute efter.

Har använt mitt till allt (utom att sniffa det :). Laga vattentäta säckar, laga skor där sulan har lossnat. Ja, det är nog bara fantasin som avgör vad man inte kan laga eller tillverka med detta fantastiska lim.

Om man skall säga något negativt om det så lär det väl bli den relativt långa torktiden. Men den som väntar på något gott...

Mvh!
// Niklas
 
LiquiSole och LiquiSeam

Enligt artikel i Utemagasinet (i folkmun Uteliggarn) finns både och. LiquiSeam skall då vara en lite mer lättflytande variant. Verkar mycket lätt att få tag på LiquiSole, lite svårare vad det gäller Seam-varianten...
 
Re: LiquiSole och LiquiSeam

dr_ljungberg; sa:
Enligt artikel i Utemagasinet (i folkmun Uteliggarn) finns både och. LiquiSeam skall då vara en lite mer lättflytande variant. Verkar mycket lätt att få tag på LiquiSole, lite svårare vad det gäller Seam-varianten...

Men dom har båda varianterna på Orust-Kajak!
 
Jag förstår att Orust-kajak har bägge varianter. Lite roligare att cykla dit än i Göteborgs tråkiga innerstad är det ju förvisso också. Möjligen sviktar Orustalternativet på tidsbrist.
Men hittar jag inte Seamen någon annanstans så är det klart man rullar ut på öarna.
 
Solution time!

Tack för synpunkter och hjälp!

Allt har löst sig. LiquiSeam och LiquiSole är två olika produkter från samma tillverkare. Kanotcentrum i Gbg hade bägge. Jag köpte deras sista LuquiSeamtub. Kommer att användas till lite tätning, men framförallt att kleta på vantar och handskar för att få bättre fäste.

/dr_ljungberg
 
Hilleberg har slutat

jag köpte ett Nammatj direkt från Hilleberg i juni -02, och blev utan lagningspaketet. Vid förfrågan fick jag svaret "det har vi slutat att skicka med".

Så.

/Jimmie
 
Vad är skillnaden?

Hej!

Vad är skillnaden på Liquisole och Liquiseam?
Förutom att det ena (seam) är mer lättflytande. Har båda dessa lim samma typ av användingsområde eller?

Någon skrev att han skulle limma på Liquiseam på sina vantar för att få bättre fäste.

Jag har en kompis som limmade på Liquisole på sitt Thermarest underlag, av äldre modell, för att också där få bättre fäste. Han gillade inte att vakna upp nere i fotändan på vissa mindre plana ytor.

Om seam:en är mer lättflytande innebär det att den blir ännu mer följsam efter att den har "stelnat".

Mvh!
// Niklas
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg