Vad är syftet med att bygga själv istället för att köpa en?
Det borde väl gå att få tag i något till reapris nu på vårkanten?
Ja. Varför vill du snickra själv? Varför? Förklara dig nu. VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR? :b
Vad är syftet med att bygga själv istället för att köpa en?
Det borde väl gå att få tag i något till reapris nu på vårkanten?
Har haft försarets plyfalåda på taket i styv kuling snett framifrån. Resan var på över hundra mil och det var helt torrt inuti trots ihärdigt regnande. Lådan har inte ens tätninslist. Självklart går det att bygga en lika bra låda själv. Det finns färdiga aluminiumlister att köpa för hörn. Med rätt typ av plyfa och bra arbetsmetoder blir det tätt, starkt och bra.Jag tror mdf och plywood är bara glömma. Då man kör med bilen i upp mot 100km
Avloppsrör med fastnitat ändstycke i ena änden och ändstycke med spännband i andra. Insatsskivor i plywood antingen längsgående kryss eller tvärsgående runda som man kan spänna fast utrustning i. De runda kan kopplas som en skivstång där ändarna möter avsluten på ytterrören. Om man når kan man sätta fast två bryggor mot takställningen med vagnsbult och en invändig aluminiumlist. Det är min ögonblickliga lösning.
Ja. Varför vill du snickra själv? Varför? Förklara dig nu. VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR? :b
Ett par turskidor. Jag tänker mig någon typ av insats med skidhållare som man bara trär in. Runda skivor med slitsar till två, tre eller fyra par skidor. Kardborrerem runt. Mmmm...
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Snickra en pulka | Gör det själv | 33 |