Jag...
ganska övertygad om att T3
r är lite väl klena/låga för att kunna köra ett par TM:EX...kanske till och med ett par TM22
r, men det har ju helt klart att göra hur hårt man åker.
Men jag tror att det blir mer att skidorna är ute och åker med dig, än tvärtom, dvs att det är du som bestämmer
.
Jag har ett par T1
r, och det funkar bra (konstigt annars !?) att köra med dem. Fast pga lite inte-passa-mina-rektangulära-fötter så har jag funderat på att prova ett par Garmont Ener-G G-fit (fast telispjux är så förbannat dyrt, och så är Garmont lite väl svåra att få testa innan köp, knappt nån som säljer dem
)
Jag åker faktiskt rätt uteslutande på mina R:EX, dels för att de funkar bra i och utanför pisten, jag menar de kallas ju numera inte ens Fat-skis (!?), men framför allt så går det att åka fort med dem (nåja fort för mig i alla fall
).
Ett par nackdelar finns det dock; det är ingen större idé att försöka sig på kortsväng, det är inte heller nån idé att "slöåka" på dem, EXar gillar att bli provocerade
Min avslutnade (för)maning att använda 7tm behöver du inte ta så allvarligt på, om du tittar i andra trådar gällande denna bindning så märker du att jag är som en trasig skiva när det gäller den bindningen...men jag gillar dem, de funkar bra för mig...den sedvanliga Disclaimern gör sig gällande än en gång.
Om du nu är intresserad av dem så har
Telemark-Bibel haft de bästa priserna (199€ för bidningar, bromspaket, förhöjningsplattor). Men avvakta gärna, jag har för mig att det kommer att bli förändringar (till det bättre?) på 03-04 modellen.
Det finns ju faktiskt fler skidmärken än Atomic...har jag hört nånstans
...kanske ett par Rossi T2-T3-T4 kan vara intressanta eller varför inte ett par Karhu JAK.
Jag köpte mina R:EXar på Team Sportia (det vid Delfinen...ähhh...just det ja, "Coop Arena" heter det ju numera) och fick ett väldans bra pris, jag vet inte om Hägglunds kommer att sälja 7tm, men nåt säger mig att de (som alla andra som säljer dem i Sverige) kommer att vara betydligt dyrare än Telemark-Bibel.
Med lite tur så träffas vi kanske i Måttsund, då kan du ju få jämföra TM22 och R:EX, även om jag tror att de kommer att vara för långa för dig.
Som du märker på längden av detta inlägg så är det en massa uppdämt telis som vill ut, men nu ska jag avrunda!
/Anders B
[Ändrat av brook 2003-08-14 kl 21:41]