Snabb hjälp, idétorka!

Det kan framstå som lite väl förmätet att ha planerat in frulle... Fast nu när jag har läst originalinlägget så rekommenderar jag att du tar med frulle också ;)
[Ändrat av öringen 2006-06-15 kl 15:52]

Får jag generalisera lite? Tack! ;)
Det verkar som om de yngre har lättare för att föreslå kall potatisallad från ICA och burköl medan de äldre gärna vill stila med egenhändigt hemlagad oxfilé och specialimporterat rödvin a 300 kr flaskan...

Vad det säger om oss män ( eller de kvinnor vi försöker impa på.. ) det vet jag däremot inte :)

öringen; sa:

Du glömde oss ännu äldre mán i vâra básta âr, som växte upp under kvinnans frigörelse samt läste 70-talets Bestseller 'Riktiga män kákar inte paté'". Vi föreslâr varken ICAs potatissallad eller hemlagad räkmousse: vi ber istállet damen ifrâga (vänligen men bestämt) att vill hon hänga med pà kanottur sâ kan väl HON fixa käket, sâ fixar Du resten.

öringen; sa:
Det verkar som om de yngre har lättare för att föreslå kall potatisallad från ICA och burköl medan de äldre gärna vill stila med egenhändigt hemlagad oxfilé och specialimporterat rödvin a 300 kr flaskan...

Vad det säger om oss män ( eller de kvinnor vi försöker impa på.. ) det vet jag däremot inte :)

Lite "off topic" men...
Tydligen hör jag till dom äldre i det här fallet :(
I mitt fall är det inte för att impa på någon kvinna jag lagar god mat (hemma eller ute), det är helt enkelt för att jag tycker om god mat (och därför antar jag att även kvinnor tycker så).
Även jag har i min glada ungdoms dagar köpt potatisallad och flintastek då det skulle grillas, men upptäckte ganska snart att det inte var så gott. Har nästan lust att gå fram till ungdomarna på ICA som ahndlar till grillfest och be dom lägga tillbaka flintasteken.

Hur som helst är även jag nyfiken på hur det gick och vad som blev på menyn.

/Ulf

fson; sa:
Boludo; sa:
Huvudrätt: Pytt i panna!
Köp fryst pytt, stek den medans ni äter förrätten. Servera med rödbetor och HP-sås. Drick ett mörkt öl till, och kanske en Jägermeister.

Härregud - killen ska bjuda en tjej på mat, inte en svulten fotbollshuligan!! :)

Det finns faktiskt små påsar med fryst pytt! Och min erfarenhet säger att flickor hellre dricker mörkt öl än ljust, för att det har mindre beska. Och Jäger, det dricker nog tjejer lika gärna som killar.

I mitt fall är det inte för att impa på någon kvinna jag lagar god mat (hemma eller ute), det är helt enkelt för att jag tycker om god mat (och därför antar jag att även kvinnor tycker så).

För min del handlar det om balans mellan "kostnad" i och vad man får.

Visserligen blir hemgjord potatissallad godare än köpt, OM man har ett bra recept och är van att göra potatissallad. Tyvärr så har kvaliten på de hemgjorda potatissallader jag provat varit så varierande att jag köper färdig för då vet jag vad jag får.

Det går alltid att snitsa till en Rydbergs lite med lite extra krydda (vitlök och finstrimlad purjolök t.ex.).

Potatissallad tar ju dessutom tid att göra. För mig är t.ex. chorizo och potatissallad "snabbmat" som man svänger förbi affären och köper för att man glömt ta upp nåt ur frysen och måste hitta på nåt till middag. Inte ställer jag mig och kokar potatis för att göra en potatissallad i ett sånt läge...

HA HA fan vad ni e sköna!

Nja alltså, lagom lätt och smidigt får det nog bli! Jag målade upp en hemsk bild av mig själv precis som någon sa, att jag stressar runt och spiller ut saker och allt bara går åt helv....e!

Sen är ju problemet om vi (eller hon rättare sagt) bestämmer sig för om hon vill sova över eller inte. Gör vi det kan ju alkoholhaltiga drycker med klar fördel medföras!

Nåväl:

HAVSkräftor till förrätt lät ju inte så dumt faktiskt, tror jag kör på det, Kanske en halv avocado till det, med lite svartpeppar och citron.
Lite mörkare lager att dricka till det!

Varmrätt:

Grillad oxfilé i skivor, kokt färskpotatis med dill och en biarnesesås. Lite färsk sallad till kanske.
Dricka: Porkypine ridge från sydafrika. (i riktiga vinglas!)

Efterrätt:

Inte riktigt säker här ännu, men någon typ av fruktsallad (färsk) med lite mörk choklad vis sidan om.
Någon form av dessertvin till det möjligt vis.

Nå vad tror ni?

Bilder kan ni nog glömma tror jag ;) Däremot kan rapport avläggas efteråt!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg