Smedjebacken - Mälaren

Det var ju en häftig rulle!

Nu har jag lagt till ny musik till videon.

Det är som sagt väldigt mycket vatten och ån var avstängd för båttrafik och jag har för mig att kanotuthyrningen var stängd

http://www.youtube.com/watch?v=xK40JNoIgfg

Hans Friedel

Hoppas verkligen inte jag drabbas av sådana vattenmassor när jag ska paddla där! Som långfärdskanotist undrar man om det inte är mer effektivt att paddla med strömmen istället för mot? Fast det verkar ju kul även om man inte kommer någonstans och enklare med transporter, bilen står ju på plats när man tar upp. ;)

Hoppas verkligen inte jag drabbas av sådana vattenmassor när jag ska paddla där! Som långfärdskanotist undrar man om det inte är mer effektivt att paddla med strömmen istället för mot? Fast det verkar ju kul även om man inte kommer någonstans och enklare med transporter, bilen står ju på plats när man tar upp. ;)

Som sagt det är exceptionellt högt vatten på filmen. Har det regnat väldigt mycket är det alltid smart att kolla vattenflödet. Om man skall paddla i ett vattendrag med någon typ av strömmande vatten å,flod,älv m.m

Forspaddling har rent allmänt haft svårt att få fäste i det starkt Lutheranska Sverige. Att bara göra någonting för att det är roligt har många svenskar väldigt svårt för. Skall en svensk göra något skall det gärna vara någon typ av lidande inblandat. Det skall regna man skall paddla långt, det skall vara motvind och man skall ha skavsår. Det skall kort och gott inte vara så xxxxx roligt.

Forspaddlare är oftast katoliker :)

Det som kommer närmast långfärdspaddling i forspaddling heter "creeking" fast nu för tiden handlar det mest om att hoppa vattenfall. Vi brukar paddla Hedströmmen på våren man får sno sig på för det brukar bara vara tillräckligt med vatten några veckor tidigt på våren.

http://www.youtube.com/watch?v=3ugN1t3ILkI

Hans Friedel

Forspaddling har rent allmänt haft svårt att få fäste i det starkt Lutheranska Sverige. Att bara göra någonting för att det är roligt har många svenskar väldigt svårt för. Skall en svensk göra något skall det gärna vara någon typ av lidande inblandat. Det skall regna man skall paddla långt, det skall vara motvind och man skall ha skavsår. Det skall kort och gott inte vara så xxxxx roligt.

Forspaddlare är oftast katoliker :)

Hans Friedel

Hahaha! Jag måste isåfall erkänna att jag inte är någon god lutheran. För mig är långt = länge och ju mer lustbetonat desto bättre. Regn, motvind och skavsår undviker jag helst. Tom fysisk ansträngning om det går, jag seglar helst kajaken. Det kan vara både avkopplande och ibland rätt spännande. Masten är 3m hög och seglet på ca 1,9 m2.

Om flödet är runt 30kubik och du har några timmar över kan du alltid kontakta oss om du vill prova på man kan hyra kajak av oss {klubben] för några hundringar och vi ställer upp med guidning och instruktioner

http://vkf-fors.blogspot.com/

Detta gäller självklart alla som är intresserade av att prova på

Hans Friedel

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg