Smågrejor i rygga

Intressant, kan du utveckla det där med fickorna?/Claes

I mitt ex fanns två fickor i locket, dessutom avdelades säcken i två stora fack där man utan problem kunde finna plats för en liten påse med nycklar och plånbok m.m. Jag packar normalt sådant tillsammans med sovgrejorna om jag inte ska köpa något i vildmarken, då ett visst mått av förutseende behövs...men som sagt, två fickor i locket fanns tillgängliga.

...I byxorna har jag vanliga framfickor och i samtliga par jag äger minst en benficka...brukar räcka bra för resan...

//J

Tack för alla bra tips! Önskemålet är ju att man ska komma åt vissa prylar utan att behöva ta av sig ryggan. Matrisen saknar ficka i avbärarbältet, vilket är synd. Länken till Bergans var ju spännande. Hade ingen aning om att sånt fanns! Vekar ju upp fylla mina önskningar. Tack för länken! /Claes

Det problemet hade jag på en dagstursäck, köpte sedan den här fickan som man trär på höftbältet. Borde fungera även på en Matrix tycker jag. Den är hyffsat stor, sväljer nycklar, plånbok, snusdosa och eventuellt mobiltelefon beroende på vilken telefon man har, samt hur rik man är (plånbokens tjocklek). En innerficka i nät och en plastkrok att klippa fast prylar i är den utrustad med, innertyget är ljusblått så man ser rätt bra vad man letar efter, även om den är så liten att man inte behöver leta :)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg