myggan i tältet; sa:
Om det verkligen är så illa att du har allt du anser dig behöva, får du väl ta och hitt på nåt. Jakt, fiske, foto... fram med tärningen, sen kan du börja bränna stålar på riktigt.
Jakt har jag redan köpt på mig ett antal dyra pryttlar - i alla fall gevär, kikarsikten samt laddutrustning. Jagar i samma klädet som jag vandrar i även om nu jagandet legat nere senaste åren.
Fiske har jag köpt på mig lite flugfiske- samt haspelpryttlar senaste två åren för att ha med mig i fjällen. Men här finns såklart potential framförallt på flugfiskesidan att köpa på sig dyra saker
Foto har jag bytt ut min analoga utrustning mot digitala dito senaste åren för att ha med mig i fjällen. Här finns dock potential att bränna MYCKET pengar på nytt kamerahus, nya objektiv och nytt stativ. De två senare finns i härligt dyra varianter och när det gäller objektiv får man mycket för pengarna dvs ju dyrare objektiv desto tyngre att bära så tyvärr går de roligaste (som definitivt inte ryms i mina spenderbyxor) bort pga vikten :-(