Slitstark dagstursäck

Jag gick en runda idag och kollade i alla Norrköpings sportbutiker efter en ryggsäck men hittade ingen som föll i smaken. Dragkedjor så långt man kunde se och var det väl spännen till locket så stod det antingen Everest på den eller så var det ett ormbo av snören och spännen så det går åt en halv dag att få igen väskan på rätt sätt.

Ska nog ta en tripp till Naturkompaniet i Linköping nån dag om jag inte beställer från nätet.

Och vad är det för fel på Everest ryggsäckar om jag får fråga?
Har haft min 300 Airflow varje dag till jobbet i flera år och den ser ut som ny. Dragkedjorna är helt suveräna och fina småfack i ytterfacket.

mtpatrol; sa:
Och vad är det för fel på Everest ryggsäckar om jag får fråga?
Har haft min 300 Airflow varje dag till jobbet i flera år och den ser ut som ny. Dragkedjorna är helt suveräna och fina småfack i ytterfacket.
Min brors Everest gick dragkedjan sönder efter bara ett år. Sen tyckte jag att kvaliten inte kändes något vidare på everestväskorna med spännen till locket.

Fjällräven Campus Ace 40 L

Köpte en sådan i våras och haft den på lite dagsturer runtom i Östergötland + lite helgresor. Grejen med ryggan är att du har ett hyggligt avbärarbälte, att den inte väger speciellt mycket och att den har regnskydd. Mindre bra är att den inte har kompressionsremmar och endast bungeecord att fästa ev. liggunderlag med. Flera småfickor och sitter tajt och bra om ryggen utan att för den delen sitta för nära så man dryper av svett...

http://www.fjallraven.se/spring2005/sv/27056.htm

Väl värd sina pengar...

/Magnus

För min del bidde det en ny Haglöfs ShoSho 30. Det fanns ett gäng till nedsatt pris (500:- ) på Intersport i Linköping. Om det inte hade varit för det låga priset på ShoShon så hade det nog blitt en Mammut Peak 30. Klättermusens lilla såg fin ut, men eftersom jag kunde köpt tre ShoSho till priset av en KM så... Jag får helt enkelt stå ut med svennestämpeln som Haglöfs innebär. ;)

Lite generellt gnäll å dagturssäckar (ta det inte så allvarligt):
- Varför är det så ont om klassiska toppmatade säckar med lock - jag litar inte på tight-modellen med meterlånga blixtlås?
- Varför är det så mycket jox på alla säckar? Isyxefästen (dubbla minsann), daisychains, mesh/nät både fram och bak, dussintals spännen, remmar och fan och hans moster.

Magnus,
Naturkompaniet i Linköping kan man skippa om man är intresserad av topplocksäckar, förresten. Lundhags Dovre 30 var den enda dagturssäcken med topplock dom hade. Kolla in Uteliv-butiken på Platensgatan istället, dom hade lite bättre sortiment. Öhammars på gatan nedanför Stadium hade några enstaka säckar också.
[Ändrat av Sarvi 2005-09-14 kl 17:31]

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mr.H Slitstark Rejäl Ryggsäck Transportera 28
majaagnemo Dagstursäck utan mesh? Transportera 1
Kasch Dagstursäck som handbagage Transportera 8
myospinae "Salmings dagstursäck"? Transportera 2
osjo Dagstursäck Transportera 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg