Re: Föbjuda... hmm...
Kommer att tänka på Ole i sällskapsresan när han förklarar för Stig Helmer hur ett benbrot går till i fjällen
-Vertikaaal kutt, rätt av sonn bare.(slår med handen precis ovanför pjäxan..
Det känns som att vrider jag med en läder bindning så blir det förmodligen större vridskador på knä och fot i och med att pjäxan är så pass "mjuk".
Jag har å andra sidan sett folk som vridit sönder sina fötter och knän i plastpjäxor. Kroppen har vridits men inte pjäxan, vilket har gett "trasiga" knän och brytskador inne i foten.
Just pga att plastpjäxan inte har "löst" ut, den har varit "för" stabil..
föhl; sa:Jag har en fundering på att plast kanske är säkrare än läder. En plastpjäxa vrids lättare ur en fjäderbelastad bindning men läder flexar och för över "vridet" til benet? Vad tror ni?
/föhl
Kommer att tänka på Ole i sällskapsresan när han förklarar för Stig Helmer hur ett benbrot går till i fjällen
-Vertikaaal kutt, rätt av sonn bare.(slår med handen precis ovanför pjäxan..
Det känns som att vrider jag med en läder bindning så blir det förmodligen större vridskador på knä och fot i och med att pjäxan är så pass "mjuk".
Jag har å andra sidan sett folk som vridit sönder sina fötter och knän i plastpjäxor. Kroppen har vridits men inte pjäxan, vilket har gett "trasiga" knän och brytskador inne i foten.
Just pga att plastpjäxan inte har "löst" ut, den har varit "för" stabil..