Inledningsvis...
så håller jag med föhl, Chili suger hur mycket som helst, de "äter" pjäxor och går sönder.
När det gäller Skyhöj så har jag aldrig sett eller åkt med dem, men att de har slutat tillverkas är väl kanske att se som ett tecken...vilket ställer frågan var ska du, om du nu väl måste ha dem, köpa dem?
Linken är vad jag har läst och hört ett par toppen bindningar, men de har inte nån utlösningsfunktion.
7tm, har jag själv och är mycket nöjd med mina tre par (ingen nyhet på denna site...), men de skall
INTE användas med Läderskor, för att utlösningsfunktionen bygger på att plastskor används, i och med att dessa är betydligt mer stabila än läderpjux. Men om du ska/kan tänka dig att byta (upp) dig till plastpjäxor (tillsammans med oss andra knätofsare
) så rekommenderar jag denna binding skarpt. 7tm är i nuläget dessutom den enda utlösningsbindningen för telemark som har en DIN-inställning.
TRP plattor (Rottefella) och CRB (Voilé) misstänker jag, bygger på samma princip som 7tm, dvs kravet på att använda plastpjäxor. TRP och CRB plattor innebär en totalt tyngre och dyrare lösning iom att man då även måste punga ut för en bindning förutom utlösningsplattorna. TRP plattorna verkar vara ett h-vete att komma in i igen efter att de har löst ut dessutom...
Nåväl, det var min 10-öring i ämnet...
/Anders B