Jag vet inte om de har något finare namn men jag kallar dem helt enkelt för skumgummiplattor. Ni som gjort lumpen vet nog vad jag menar. Man fick ut dem i kvadrater om ca. 10x10 cm och de var kanske 4mm tjocka, ljusa till färgen. Hur lämpliga som helst! När man sen fick skavsår var det bara att riva till en fin bit som man gjorde hål för blåsan i, och sen tejpa fast. Vet att en del är skeptiska till dessa, men för mig blev det räddningen.
Hur som helst.. nu är man ju civil och får inte bra grejer av Kungen längre. Vet någon vart man får tag på dylika? Det fanns också en mer orange modell som var lite tjockare, men de är inte lika intressanta.
Går säkert att ta lite vad som helst för att tryckavlasta ett skavsår, men dessa var perfekta!
Hur som helst.. nu är man ju civil och får inte bra grejer av Kungen längre. Vet någon vart man får tag på dylika? Det fanns också en mer orange modell som var lite tjockare, men de är inte lika intressanta.
Går säkert att ta lite vad som helst för att tryckavlasta ett skavsår, men dessa var perfekta!