• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Skridskor i Göteborg

Nu har Ruddalen öppnat sin skrinnarbana igen för säsongen och jag ska göra fortsatta försök att bli bättre på skridskor. (är nybörjare!) Har nu även blivit ägare till ett par långfärdsskridskor men har inte provat dem ännu.

Kanske finns det någon mer som använder sig av Ruddalens faciliteter och tycker att några varv på skrinnarbanan och lite choklad i pausen är trevligt?

/Ewa

Jag

Hej Ewa
Jag har precis köpt ett par lånfärdsskridskor som jag vill lära mig hantera innan jag ger mig ut på sjöis. Så jag är gärna med på en eller flera såna här turer
//Henrik

Henrik och Ewa,
Visst är det så att det är någon slags ruddalengrej på onsdagar?
(Vilket inte alls hindrar andra och fler initiativ.)
Om ni vill säkra upp rutinerna kring onsdagar så vet nog vår allas Johan L mer...
Frid,
Patric

Hej Henrik & Patric

Hade ingen aning om att det fanns initiativ redan! Får kolla mer med Johan om det! Nu är det ju så att jag aldrig ens prövat mina nya långfärdsskridskor och inte ens vet hur de ska sättas fast, så jag kanske är lite bortkommen i en proffsgrupp.... eller får alla vara med då?

Precis som Henrik säger så vill man ju öva lite innan man ger sig ut på utomhusturer. Och sen är det ju kul att motionsåka på vanliga skridskor också.

Vi får fortsätta kommunicera om detta! Kul att det finns intresse, och ni båda vet ju att där jag finns, kommer det också finnas trevligt fika.... :eek:)

Må väl!

/E

... i en proffsgrupp.... eller får alla vara med då?
Proffsgrupp vet jag inget om, jag tror nämligen att jag får vara med. :)
Och om jag får vara med så tror jag att alla får vara med. :)

Det är öppen åkning på ruddalen hyfsat mycket tid. Den där onsdagstiden som jag refererar till är också en tid för öppen åkning. Alla får vara med!! Vitsen med att åka just då är ju att det finns glada kamrater då.

För övrigt tror jag att jag fick mail från GLSK nyss. Minns jag rätt har de nybörjarkurser nu/snart, och platser kvar... http://www.glsk.se/¨

Tjing!

Tackar Patric, du är ju en klippa!

Ska reka lite angående kurs, det verkar ju helt klart bra! När jag började åka förrförra vintern var det första gången sen typ 8:e klass som jag försökte mig på att balansera mig fram på isen, men jösses vad kul det var. Ruddalen är ju dessutom nästgårds sen jag flyttade till Frölunda, och det är trevlig motion.

Henrik vad tror du om kurs? Eller ska vi försöka oss på att lära oss själva?

Jag har lite att göra denna veckan, men vad sägs om att bestämma en dag nästa vecka?

/E

kurs? Eller ska vi försöka oss på att lära oss själva?
Hej!
Lägger mig i igen.
Tips 1) Vänta inte för länge med att bestämma er för kurs.
Tips 2) Minns jag rätt så vill GLSK att man gått kurs för att vara med på turerna... (kan vara fel!)
Tips 3) Den gamla fina klassiska både-och?? :)
Tjing!
Patric

Det är BRA att du lägger dig i Patric! :eek:)

Jag mailar om kurs direkt så får vi se om det finns plats och passar i schemat. (jösses vad lydig jag är nu, Patric, vänj dig inte vid detta.... ) ;o)

Ser fram emot en tur nästa vecka för att se om jag minns nåt på vanliga skridskor, så får vi se om jag lyckats fästa de andra vid kängorna sen. Det verkar lurigt....

Tisdag eller onsdag verkar mest troligt för min del. Tror kvällsåkningen börjar kl 20 om jag inte minns fel.

varför välja som sagt

Hej
Jag är nog intresserad av båda delar ja. Men jag tror inte det är fel om man har några varv i ryggen när det är dags för kurs så man iallafall kan snöra på sig skridskorna :)
Onsdag nästa vecka passar mig bra. Särskilt ifall vi kan ta det framåt 19:30 eller så. Men det kan gå tidigare oxå.
//Henrik

Det får bli från åtta och framåt eftersom de har stängt 17-20.

Då bestämmer vi kl 20 på onsdag så får vi se hur många som hakar på och om vi kanske stöter på proffsen och kan tjuvkika lite på hur de gör.... :eek:)

/E

Jaha, du tänker så

Du anser att det är bra att ta en tid när de har öppet. Ok, jag kan se hur du tänker här och du har inte alldeles fel :)
Som sagt, vi syns klockan 20 på onsdag.
Jag har en maillista härifrån med lite blandade friluftsintresserade folk i gbg, skall jag skicka ett mail där om detta?
//Henrik

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
FruNalleman Familjer runt Göteborg/Västra Götaland i vår? Träffar 0
utsidan2007 Friluftsvänner i Göteborg Träffar 30
Newlin Adventurers’ Gathering, Göteborg 12 Nov Träffar 0
thejon02 Friluftsfamilj i Göteborg Träffar 5
krigholm Tälta kring Göteborg Träffar 0
Hannahh Vänner Göteborg Träffar 8
tavce Singlar i Göteborg Träffar 5
Rootfruit Föräldralediga geocachare i Göteborg? Träffar 0
Lilla Blå Midsommar 2010 Göteborg Träffar 0
Christian1 Cykeltur havet (Göteborg) 1:e Juni Träffar 1
Christian1 Cykeltur 25:e Maj Göteborg Träffar 0
Christian1 Cykeltur Göteborg 19:e Maj Träffar 1
Charlotta Rodéhn dagstur göteborg Träffar 3
Cremytos Vildmarksmarschen, Göteborg - Borås Träffar 12
vkll Kvällsvandring 26/1, Göteborg Träffar 2
EmiliaT Friluftsintresserade par i Göteborg Träffar 0
solvindvatten Nybörjar-MTB i Göteborg? Träffar 2
Sjobbe Vandring Göteborg sön 6 april? Träffar 4
stespa Vandringar runt Göteborg i vår/sommar Träffar 36
crillegbg fiske kompis i göteborg Träffar 0
flyer någon äventyrlig ung människa runt göteborg? Träffar 0
linangbg Aktiv i Göteborg i höst? Träffar 121
tjingeling Vandring i Delsjöområdet den 6 juni (Göteborg) Träffar 14
Jennisan_82 Aktivitets kompis runt Göteborg-Kungsbacka? Träffar 17
Tubben Nya vänner i Göteborg Träffar 0
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18
martinanderssson Vandring göteborg? Träffar 5
Michel.B Ny mailinglista för friluftsintresserade runt Göteborg Träffar 2
Bivack Friluftsliv runt Göteborg Träffar 21
Michel.B Vandringssällskap i Göteborg Träffar 4
Landcruiser Tur-/Klättrekompiss i Göteborg? Träffar 6
hyppeln Träningskompisar i Göteborg Träffar 64
fredric_verklig.se Träningskompis i Göteborg (Öster) Träffar 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg