Skramlande stormkök

Hej!
Jag ska snart ut på en veckas vandring, jag kommer att ha med mig ett vanligt stort kök med flera kastruller osv...

En sak som jag anser väldigt irriterande är skrammlet som uppstår i ryggsäcken när man går...

Är det någon som har tips på hur man motverkar detta?

Tack på förhand!

Traditionen säger att du skall packa köket fullt med alla småprylar du ändå behöver (typ kryddor, tändstickor, disksvamp...) och toppa med en wettextrasa du klämmer mellan locket och kastrullkanten ;).
På allvar: det är väl bara att klämma några mjuka grejor mellan delarna?

Jag brukar ha en liten bomullstrasa i köket.

Egentligen är den till för att torka torrt efter diskning, men det fyller även funktion som ljuddämpare.

En annan sak jag har lärt mig är att man ska lära sig att ignorera dessa irriterande ljud. Lyckas man få tyst på köket upptäcker man hur ryggsäcken knarrar, hur vattnet i flaskan skvalpar, etc. =)

Jo, fast ljudet av ett skrammlande kök av metall hörs betydligt längre än en knarrande ryggsäck.

Känns rätt så "amatörmässigt" att gå runt att låta.

Hur som helst. Lägg disktrasan mellan byttorna. Personligen har jag även ett tunnt par handskar i köket. Bra på vintern och vanan fortsatte in på de andra årstiderna.

Jo, fast ljudet av ett skrammlande kök av metall hörs betydligt längre än en knarrande ryggsäck.

Känns rätt så "amatörmässigt" att gå runt att låta.

Hur som helst. Lägg disktrasan mellan byttorna. Personligen har jag även ett tunnt par handskar i köket. Bra på vintern och vanan fortsatte in på de andra årstiderna.

Fast nu var det ju frågan om irriterande ljud, och inte om vilka ljud som hörs längst =)

Däremot vill ju ingen låta som en kossa, och ett skramlande kök har vissa likheter med en koklocka =D

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fujii Termos eller stormkök? Fjällvandring 16

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg