Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Traditionen säger att du skall packa köket fullt med alla småprylar du ändå behöver (typ kryddor, tändstickor, disksvamp...) och toppa med en wettextrasa du klämmer mellan locket och kastrullkanten .
På allvar: det är väl bara att klämma några mjuka grejor mellan delarna?
Egentligen är den till för att torka torrt efter diskning, men det fyller även funktion som ljuddämpare.
En annan sak jag har lärt mig är att man ska lära sig att ignorera dessa irriterande ljud. Lyckas man få tyst på köket upptäcker man hur ryggsäcken knarrar, hur vattnet i flaskan skvalpar, etc. =)
Jo, fast ljudet av ett skrammlande kök av metall hörs betydligt längre än en knarrande ryggsäck.
Känns rätt så "amatörmässigt" att gå runt att låta.
Hur som helst. Lägg disktrasan mellan byttorna. Personligen har jag även ett tunnt par handskar i köket. Bra på vintern och vanan fortsatte in på de andra årstiderna.
Jo, fast ljudet av ett skrammlande kök av metall hörs betydligt längre än en knarrande ryggsäck.
Känns rätt så "amatörmässigt" att gå runt att låta.
Hur som helst. Lägg disktrasan mellan byttorna. Personligen har jag även ett tunnt par handskar i köket. Bra på vintern och vanan fortsatte in på de andra årstiderna.