Skräppaddlar?

Hej!

Har i två omgångar köpt kanadensarpaddla av finska märket lahnakoski (tror jag det stavas).

I båda fallen har de tagit in vatten. Är detta vanligt, eller har jag en löjlig otur?

Läcker

Jag tycker alltid att det är svårt med lack på trä. Bättre att slipa bort lacken o sedan olja in med linolja/terpentin - 50/50. Olja en gång, låt torka en dag eller två och olja sedan ytterligare en gång. Sedan behöver du bara följa upp med en årlig inoljning.

Lycka till/Jan

Reklamera läckande paddlar

Det är klart att paddlar inte ska läcka in vatten, även om de är billiga. Om jag vore du skulle jag genast reklamera paddlarna där jag köpt dem. Och nästa gång välja ett annat märke.

hälsningar
Jens

Frågan är finns det några kvalitetspaddlar idag?
Jag är ej intresserad av trä. Trappers gamla alu/plast, som var frigolitfyllda är de bästa jag någonsin haft, men dessa slutade ju tillverkas för säkert 20 år sedan.

Lahnakoski paddlar

Lahnakoskis alu/plast paddlar är nog närmast att klassificera som leksaker. Däremot är träpaddlarna bra, speciellt Indi winner och Indi master.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg