Re: Inte bara Sarek, tyvärr...
Hej !
Har ej tidigare brytt mig så mycket om nedskräpning av vår jord men har under mina färder världen över sett mycket skit, varje individ tar sitt ansvar.....
Jesper
cykelstina; sa:Nästan varje gång vi är ute och kommer till en rastplats, vindskydd, populär grillplats eller liknande, är det skräp där. Det ironiska är att det oftast bara är några hundra meter till närmaste soptunna. Orkar man inte bära hem saker ska man inte heller ta med dem ut.
Mindre högar glas kan man ibland bära i pappmuggar, papperspåsar, i en alu.burk eller tjockare folie (dvs i något annan del av skräpet). Om man hittar delar från 6 stora flaskor vet jag inte vad man gör. Kan man inte ta med det är det bra att gömma det så ingen skadar sig på det närmaste tiden i alla fall (snön flyttar stenarna).
Ska varje större ryggsäck säljas med obligatorisk fekaliespade (som sitter i ett långt rep men inte kan monteras bort)? Tar folk med sig engångsgrillarna hem om det är rejäl pant på dem? Har folk glömt att Mulle blir ledsen om man kastar skräp i hans vardagsrum?
Hej !
Har ej tidigare brytt mig så mycket om nedskräpning av vår jord men har under mina färder världen över sett mycket skit, varje individ tar sitt ansvar.....
Jesper