Skrämmande nyhet för oss maskulina åkare!

Re: inte konstigt alls

hedencrona; sa:
FJS90/91; sa:
Om man oroar sig för att fastna med apparaten i ekersystemet... H u r f a n e man utrustad då, eller hur sitter man på hojjen.. *kvack*
det är allvarliga problem som diskuteras på detta forum herr broman!
själv har jag förkastat idén med byxor, och slänger istället upp "den" över axeln och fäster med en klädnypa i hästsvansen. utmärkt lösning på problemet om du frågar mig.
/j

Tycker klädnypa làter lite väl osáker som fästpunkt. Sákerhetsnàl brukar fungera bra fór mig.

Mvh /Mats

vattenspridare

min erfarenhet är att vid idogt användande av nålar för att undvika olyckor vid cykling kan resultera i en viss vattenspridareffekt vid rasten. detta fenomen uppskattas ej heller i hemmet då toalettbesöken tenderar att bli en blöt tillställning.
/j

Drar iväg...

I ett seriöst försök att styra debatten rätt igen kommer här min åsikt.

Först och främst: 88%... Av vaddå?
Är undersökningen så stor att det kan anses vara statistiskt fastställt? Eller har den som undersökt ämnet kollat med sina 10 polare?

Dessutom så kommer det med jämna mellanrum rapporter om att cyklister får olika skador (impotens och liknande) och kort därefter kommer det alltid en annan undersökning som visar att man får bättre potens av att cykla.

Dessutom, vem ligger bakom undersökningen? Vad var syftet med den? Var det så att det var en läkemedelsfabrikant som ville ha underlag? Eller var det en sadelfabrikant som ville visa vad konkurrenternas modeller skadar kunderna?

Man kan visa vad som helst och bevisa det statistiskt så länge man gör sitt urval på "rätt" sätt.

Skall man hålla på och oroa sig för vad som rapporteras vara farligt är det lika bra att lägga av och leva... Fast det är visst farligt det med ;)

/Mattias

med tanke på hur denna tråden drivit iväg så ställer jag en sista undran... Är det så att cyklister inte åker skidor på vintern?

Cyklist?
bild1x.jpg

Sadelstorlekens betydelse

Om det är så att en ynka liten cykelsadel kan ge såna problem, hur illa ska det då inte vara ställt med MC-åkare eller ryttare? ;-)

Liten sadel, stort problem

Tror snarare att det ár tvártom: att problemet minskar proportionellt mot sadelns storlek. Kolla t.ex Fonda och Hopper i Easy rider: coola, relaxade snubbar i
stora, bekváma sadlar, som gjorda fór att lufta paketet och ha det allmánt skönt. Inga tryck och fórslitningar dár inte...

Kolla sedan och jämför en Tour de France; sammanbitna, grimaserande smà stackare som dag ut och dag in gnider skrevet mot det minimala pinoredskap som kallas cykelsadel.

Vad gáller ridning är jag mer osäker: sadeln ser ju stor och bekvám ut, men sjálva guppandet upp och ner?

Mvh/Mats

Re: Felkul!

lgniklas skrev:
helt underbart vad en lite seriös undran kan bidra till en härligt urflippad tråd...
Ursäkta att jag kommer in så här mitt i, men är det lusten som du syftar på när "din tråd" flippar ur? -På gränsen till grabbigt snart, men det är ju faktiskt vi MTB-are som måste prioritera rätt.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
millediablo Träna med oss Mountainbike 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg