Du skrev att det är en tvålagers Ventileanorak. Troligen är sömmar förskjutna i förhållande till varandra vilket gör det lite klurigare att modifiera snittet om du önskar tight passform.
Berätta gärna lite mer om anoraken.
Thure
https://www.lancashirepike.co.uk/gallery/
Längst ned finns bilder på anoraks, det är den i blaze orange jag har. Köpte den för 3-4 år sedan och den har använts rätt friskt i perioder då vädret stämmer. Den har bara justeringsmöjligheter i midjan så jag satte direkt en sådan (elastisk justerbar) även på underdelen. Annars så flyger ju anoraken upp i blåst. Efter ett tag tröttnade jag på de 2 fickorna framtill så jag tog bort dom, jag tog en stor storlek för att ha plats med många plagg under och då kommer fickorna långt ned, tyckte de var i vägen och opraktiska. Gillar mer en stor ficka framtill. Pga väl tilltagen i storlek och dubbelt lager tyg så är det framförallt på vintern jag har den. Gillar att den inte har kardborrband, ja och som alla vet så har ju ventile fördelar och nackdelar. Men för mig ett bra plagg, har flera ventile plagg och anoraks.
Just nu så lekar jag bara runt i tanken på att kanske sy på en ficka själv, kunna laga hål, revor eller sömmar om de går sönder. Måhända göra anoraken baktill längre än framtill.. Kanske sy en egen om jag får lite hybris en dag.
Tack för alla svar.