Skoöverdrag

Re: Re: Pedaler

jd; sa:
Jag har varken SPD eller tåclips utan kör naturellt...
Har du erfarenhet av AGU:s lösning? Skall ta och titta på neoprenöverdrag i lokalaffären, men jag har aldrig sett AGU där så det vore bra att veta lite mer innan jag ev. beställer från Globetrotter.

...Johan...

Tja, om du kör utan både SPD och clips, kan kanske hygglingt vattentäta vandrarskängor vara en ide. De brukar finnas billigt på överskottsbolaget. Sedan finns ju andra modeller om man vill ha mer exklusiva saker som t.ex. Meindl.

/Niklas

blir AGU

Tack för alla svaren.
Det hade nog funkat med vandringskängor men det går inte ner i tremånaderspackningen. En avvägning av pris/funktion/vikt gör att jag nog prövar AGU bike boots. Även om man svettas en del i dom så bör skorna hålla sig någorlunda torra.

...Johan...

Gore Bike City

Beställde just ett par G-T överdrag från Globetrotter... Jag får se hur bra de är när de kommer. Trots att de var dyra stod jag inte ut med fotsvetten man fick av AGUs variant. Problemet med att köpa över nätet är ju att man inte vet vilken storlek man får. Jag har 43:eek:r och köpte modellen i storlek 42-44 men frågan är om storleken på överdraget utgår från vanliga skor eller från cykelskor som alltid tillverkas i mycket små storlekar... I så fall kanske jag får problem med passformen.
/M

Jo, de passade

Jo, de passade fint! Åtminstone på mina gympaskor m. storlek 43. Cykelskor har kah inte köpt än så vet inte om de kommer att passa men det gör de nog. Passformen var rätt bra, återstår att testa dem IRL
/M

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg