Sköt om sidan!!

Besökte idag Lundaväggen, åker 10 mil för att göra detta. Betalar dyra bränslepengar, mat o.s.v. Kommer fram.
En aningen vek karaktär öppnar dörren och säger följande:

"Eh nä, vi har stängt idag. Vi ska gå snart. Så det är stängt."

Klockan var då 17.10 och öppettiderna löd 17-20 både på hemsidan och lappen på dörren.

Djupt besvikna var det bara att vända bilen hemåt igen.
Meddela detta lite tidigare för att undvika ett dåligt rykte.

/Smått irriterad klättrare

Det är dom kvällsansvarigas uppgift att själva ändra väggens öppettider på hemsidan!!

För övrigt kan man knappast lita på några öppettider kring jul någonstans eller?? Tradigt att köra tio mil men....

Ok, tar mig en mintut att ta bort kalendern. Mig spelar det ingen större roll att öppettiderna finns på nätet. Jag har egen nyckel och bor 3 min bort. Jag hoppas att kalendern har varit till nytta och att många sparat tid på att inte åka till väggen då den varit stängd....

Ta bort kalendern! Det visar ju ändå inte rätt så varför ens ha den uppe? Skriv våra öppettider istället, det finns numera folk till alla kvällar.

Idag var det stängt... och inget folk = kalendern funkar eller slumpen??

Vissa kvällsansvariga gör som dom ska...

Har ni något bättre förslag på att fåreda på öppetiderna utan att sticka till väggen??

Som sagt mig spelar det ingen roll om vi har kalender eller inte, jag har ju egen nyckel...

Ja,
du har rätt Johan, idag var där 'stängt' och igen kvällsansvarig. Men på söndagar är det ju öppet. Kalendern är BRA om den fungerar. Annars är det bäst om vi skriver ordentliga öppettider, det är bara att kolla med Kalle Boström som håller i det.

Och om någon kv-ansv är sjuk etc så borde vi ha en 'reserv ansvarig' som kan rycka in och därmed försöka hålla på öppettiderna.

Nåja, mycket kan göras men det bästa är som sagt att kolla med Kalle.

Snurrigt inlägg från en trött

/tina

reserv

De senaste två terminerna, och även denna har vi haft en reservansvarig, nämligen Björn (brandmannen).
Problemet är nog att ingen ringer honom när de inte kan hålla öppet, alternativt har de inte fått reda på att denna möjlighet finns.

För övrigt så tycker jag att kalendern skall finnas kvar, att bara ha tiderna då det SKA vara öppet hjälper inte mycket för sådana som åkt tio mil för att klättra, är det stängt så är det stängt.
Åter igen måste vi se till att de kvällsansvariga tar det ansvar de faktiskt gått med på att ta. Man ska faktiskt prestera något tillbaka till klubben för det gratis träningskortet man får.

Bra sagt Per!

Jag har en lista på saker som skall tas upp på kvällsansvarigmötet den 13:e. Jag lägger till detta!

Tina!

Är det öppet på söndag? varför har någon då stängt väggen? Kanske för att det är tävling i malmö eller?

-J

det är stängt på söndag pga tävlingen ja... orsaken till att reservansvarig inte har ringts är att mötet för kvällsansvariga inte varit än. under detta möte ska antingen jag eller per ta upp att det är viktigt att anmäla om man inte kan hålla öppet... jag är övertygad om att kalendern är en bra ide men väggkontakt borde ha en administrationsprofil på inloggningssidan så att han kan sätta upp om det är stängt under en längre period...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg