Skivbromsar tar sämre, efter rengöring av kedjan.

Jo, men jag ska försöka lasta bara nödvändiga saker! Men är det så nästan att hjulen kanske böjs av att man lastar så mycket?

Tror inte heller det kommer gå så snabbt. Ligger utan packning omkring 30-33km/h på platta vägar och med packning runt 20-25. Uppförsbackar lär vara jobbiga, speciellt runt Österrike/Slovenien.

jag tippar på att jag hade packning på närmare 50 kg, plus mina 62 kg. Jag körde på grusväg med hål i 20-30 km/h utan några större problem, försökte undvika så gott som möjligt men det blev några duns. Som sagt så har jag fått räta hjulen, men har inte haft allt för stora problem. Jag tror att om du har rätat hjulen rätt perfekt, så behöver du inte direkt räta om dom på väldigt länge, betalade först för det men märkte att jag själv gjorde ett bättre jobb.

men som sagt, du kan nog inte packa din cykel så att hjulen böjs om ekrarna är spända fint. tror du går sönder innan hjulen gör det, om du tänkt cykla på cykeln.
 
Brekleene eller rödsprit brukar kunna sanerar bromsar, belägg och skivor. Lägre vikt brukar göra lyften över bergen lättare.
 
jag tippar på att jag hade packning på närmare 50 kg, plus mina 62 kg. Jag körde på grusväg med hål i 20-30 km/h utan några större problem, försökte undvika så gott som möjligt men det blev några duns. Som sagt så har jag fått räta hjulen, men har inte haft allt för stora problem. Jag tror att om du har rätat hjulen rätt perfekt, så behöver du inte direkt räta om dom på väldigt länge, betalade först för det men märkte att jag själv gjorde ett bättre jobb.

men som sagt, du kan nog inte packa din cykel så att hjulen böjs om ekrarna är spända fint. tror du går sönder innan hjulen gör det, om du tänkt cykla på cykeln.

50kg? Sjukt! Vi har max 30kg. Vi är dock 3 personer, så vi delar på allt.

DU, det tror jag med! Hoppas man inte bränner ut sig redan i Europa!
 
50kg? Sjukt! Vi har max 30kg. Vi är dock 3 personer, så vi delar på allt.

DU, det tror jag med! Hoppas man inte bränner ut sig redan i Europa!

jo, ska definitivt sänka min vikt denna gång ^^ tror det bör gå bra, ni håller en bra takt och generellt så tror jag det är lättare på psyket att cykla 3 än att cykla ensam, men har väl inte cyklat så mycket med andra så jag vet inte.
 
jo, ska definitivt sänka min vikt denna gång ^^ tror det bör gå bra, ni håller en bra takt och generellt så tror jag det är lättare på psyket att cykla 3 än att cykla ensam, men har väl inte cyklat så mycket med andra så jag vet inte.

Jag hade verkligen velat göra en cykelresa själv i framtiden. Något stort! Man får så otroligt mycket tänkte tid åt sig själv! :D
Du kanske är intresserad av en eventuellt framtida resa!
 
Jag hade verkligen velat göra en cykelresa själv i framtiden. Något stort! Man får så otroligt mycket tänkte tid åt sig själv! :D
Du kanske är intresserad av en eventuellt framtida resa!

jo, det finns något kul i det, men hade gärna cyklat med sällskap, har bara cyklat stockholm danmark och stockholm Huskvarna tidigare så inga längre rutter. Vore kul att cykla med någon som är seriös med cykling och tycker det är roligt att vara ute o resa på cykel.

i framtiden är jag gärna på en resa. men tänkte nog inte ta jorden runt ännu. (vad är den yngsta åldern något cyklat jorden runt på? det kanske vore intressant dock)
 
Förutom naturintresset har jag också mc intressen.

Det finns spray som rengör bromsar, bromsbelägg och bromsskivor.
 
Du kanske redan fått det här tipset, läste inte allt:

Ta ut bromsklossarna och sandpappra med finkornigt sandpapper. Skivorna kan du rengöra med t-röd.
 
jo, det finns något kul i det, men hade gärna cyklat med sällskap, har bara cyklat stockholm danmark och stockholm Huskvarna tidigare så inga längre rutter. Vore kul att cykla med någon som är seriös med cykling och tycker det är roligt att vara ute o resa på cykel.

i framtiden är jag gärna på en resa. men tänkte nog inte ta jorden runt ännu. (vad är den yngsta åldern något cyklat jorden runt på? det kanske vore intressant dock)

Okej, Låter som mig ungefär. Har heller inte gjort några större cykelresor än vättern runt och Jkpg - Göteborg - Jkpg.

Yngsta killen är 23, han utförde det på 195 dagar. Helt själv. Mark Beaumont. Har faktiskt kontakt med honom. Han är en engelskman. Hans dokumentär finns på youtube om du söker: The man who cycled the world. Han har även gjort en del andra projekt! Ta en titt!
 
Okej, Låter som mig ungefär. Har heller inte gjort några större cykelresor än vättern runt och Jkpg - Göteborg - Jkpg.

Yngsta killen är 23, han utförde det på 195 dagar. Helt själv. Mark Beaumont. Har faktiskt kontakt med honom. Han är en engelskman. Hans dokumentär finns på youtube om du söker: The man who cycled the world. Han har även gjort en del andra projekt! Ta en titt!

ok, coolt. är det därför du ville ha sällskap inom 2 år? vore förövrigt lite taskigt då jag nog är yngre än dig, om jag följde med alltså (antar att du är 92:a?)
 
Rengör (spraya) bromsbeläggen med ättika, den suger ur olja o fett ur beläggen... finns inge bättre än ättika..
Akta så du inte flyger på snoken när du rycker i frambromsen för de kommer bli grymt nyp i bromsarna.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg