Hej,
Stod själv inför samma undran för en dryg månad sen beträffande 60 och 76 csx. Trots att jag paddlar (och alltså "borde" välja den som flyter) valde jag till sist 60:an pga mindre storlek/bättre smidighet. Tänkte ändå ha den i en vattentät påse i kajaken. Och 60:an är ryms bra i fickan/bilens vindruta.
Det verkar dessutom finnas mer användbara tillbehör (hållare för bil/båt mm) för modell 60. Displayen och alla funktioner är enligt uppgift identiska, storleksskillnaden beror tydligen på flytelementet.
Kan tillägga att jag är jättenöjd med modellen och alla funktioner (min första gps!!), även om det är en hel del att lära innan man kan använda den som tänkt. Tränar lite dagligen innan det är säsong på allvar, och lär mig lite varje dag.
Till sist: höjdmätaren kräver daglig kalibrering för att visa (hyfsat) rätt höjd, men för att mäta barometertryck så förmodar jag att den är användbar för jämnan (bra om vädret är lite hafsigt).
Behöver du inte detta så duger en cx-modell, som dessutom lär dra lite mindre batteri.
Hälsar
Richard