Fick så att säga en Skarja på köpet eftersom det satt en mantorsele på den och köpte paketet för att ha selen till min Alaska. Vilket gjorde att axelremmarna från Alaskan (x-flex?) blev över. Eftersom remmarna till Skarjan var något obekväma flyttade jag Alaskans remmar till Skarjan. Fäste remmarna i den nedre tvärstaget utanför de vertikala stagen. Satte läderplattan och remkorsningen vid näst översta staget och toppstramarna på det övre, utanför säckens upphänhningsremmar. Tycker det funkar hyfsat, endast testat med lätt last ännu. Tror inte jag är ensam om att ha provat detta, är det någon som har tips på hur man kan optimera det hela?
Skarjans midjebälte är ganska stort i omfång i sitt mest åtspända läge och lämnar stort utrymme mellan kropp och bälte för de magrare medlemmarna i familjen. Någon som kan tipsa om annat bälte som går att anpassa till Skarjaramen? Eller annan lösning?
Lyckas inte få bilden stående...
MVH
/MBac
Skarjans midjebälte är ganska stort i omfång i sitt mest åtspända läge och lämnar stort utrymme mellan kropp och bälte för de magrare medlemmarna i familjen. Någon som kan tipsa om annat bälte som går att anpassa till Skarjaramen? Eller annan lösning?
Lyckas inte få bilden stående...
MVH
/MBac