Skeppshult Natur Sport???

Ville ha skärmar som är enkla att ta bort men försöker med en förlängning. Kommer inte att praktiskt gå att få den så lång som till navcentrum. Få se om jag klarar min egen rygg men eventuell efterföljare blir smutsig :)

Niklas

Du klipper flaskan koniskt i något bredare än skärmen, böjen till avsmalningen blir botten längs ner på lappen. Då samlas droppet där. Stänklappen bör gå under navcentrum. Kanske dax för praktisk skärm?
 
Senast ändrad:
Själv får jag lätt ont i knänan när jag cyklar på cyklar med så stor vinkel på saldelröret. Dvs att sadeln sitter så långt bakom vevlagret.

Dessutom får du ju ett väldigt högt luftmotstånd o kommer att behöva kämpa mer än nödvändigt för hastigheter över typ 20 km/h. På min ganska upprätta långsfärdshoj (surly lht m rakt styre) känns det som om att 17 km/h är en lagom hastighet, sen får jag ta i ganska mkt mer för att få den att gå fortare.

Med andra ord tycker jag inte att den verkar sportig, snarare tvärtom. '

Jag tycker att du borde satsa på en hybrid istället. Se till att det finns plats för lite breddare däck bara, det finns det inte alltid på racerhybriderna, det är väldigt trevligt på vintern.
 
En gammal skolkamrat till visade stolt upp sitt nyförvärv en Dam-natur. När jag tittat över den visade jag henne en SCO damracer med skärmar, 18vx och givetvis lätt pakethållare, den orkade hon lyfta på raka armar. Skeppshultsstycket med bakväskor och styrväska, alla tomma, vägde in lite över 20 kg.
Lätta rör är inte svåra att handla om man vill. Men det krävs yrkeskunigt folk för att foga dem mufffritt.
När man ser jobbet som lagts ner på detaljer och lösningar är det synd att inte även ram och gaffel fått de uppmärksamheterna.
Min svärmor hade en italiensk damcykel som hette Bella-Donna, åttaväxlad, kedjeskydd, skärmar, pakethållare och kjolskydd, allt på under 10 kg, så visst går det.
Min svettdrivare klarar sig precis från tilläggsvikter för att få vägas in. YMMV
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg