Skavsår i rumpan och ljumskarna

jag vill slå ett slag för inotyol(blöjexem).. hörde det för många år sedan och nu plötsligt har jag det hemma, pojken behöver det inte men jag har använt det.. funkar toppen

Oj det var många bra tips! Tack så mycket! Har några merinoullkallingar men minns inte ifall jag använt dom eller inte när besvären uppstått. Ska försöka inhandla några bambukallingar också när jag har chansen.

Inotyol låter som en bra grej. Ska se om det finns i våra finska apotek också.

Tack igen!

Jag använder inte kalsonger överhuvudtaget, under vandringen. Jag har ett par korta löparbrallor
(utanpå dem en tränngsoverall om det är lite kyligt) med innerbyxa som är lätt att hålla ren. Jag tvättar dem i stort sett dagligen och tar på dem igen. Till natten byter jag kläder närmast kroppen
och då har jag kalsingar. Jag har aldrig haft trådstartarens problem.

Jag ser att flera i tråden hänvisar till bambukalsonger, men är inte de kläderna egentligen bara viskos tillverkad av bambu? Bambufiber är såvitt jag förstått en sträv fiber, så om plaggen känns lena och sköna är det antagligen viskos tillverkad av bambu och då borde vilken viskos som helst fungera lika bra?

Jag ser att flera i tråden hänvisar till bambukalsonger, men är inte de kläderna egentligen bara viskos tillverkad av bambu? Bambufiber är såvitt jag förstått en sträv fiber, så om plaggen känns lena och sköna är det antagligen viskos tillverkad av bambu och då borde vilken viskos som helst fungera lika bra?

precis så är det, det är ett miljövänligt material med miljövidrig tillverkningsprocess

Hej
Jag har ofta haft problem med infanterield, har kört med bambu boxers i ett par år med dåligt resultat.
Men till årets vandring hittade jag ett par syntet boxers från Under Armour, som var helt underbara. Dom andas och sitter perfekt på plats hela tiden.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg