Har skaffat mig en Dansprint på äldre dar å har oxå märkt som Kjell gjorde tidigare att jag får skavmärken bak av sitsen! Vad är felet? Känner att jag med benen trycker mig bakåt mot sits kanten! Det är ju en "vanlig" racing sits på Dansprinten! Vet att Vajda har en lite större sits med uppsvängd akter som kanske skulle ge mig lite bättre stöd å mindre skavsår! Kan det vara lösningen!
Å sen till mitt "stora" problem kan sitta å paddla hela dan på havet, men sitter jag på Dansprinten får jag problem med händerna(skavsår) redan efter en 1/2 timmas körning! Har provat både Compedd å Sport tape men det vill inte sitta kvar nån längre stund! Har märkt att paddelskaftet till Dansprinten har grövre yta en min vanliga Bracsa vinge, är det det som är problemet? Eller måste man bara köra in sig på Dansprinten(alltså ge det lite tid)
Tacksam för snabbt svar! (Vill köra hårt men det vill inte mina händer tyvärr)
/Janne
Å sen till mitt "stora" problem kan sitta å paddla hela dan på havet, men sitter jag på Dansprinten får jag problem med händerna(skavsår) redan efter en 1/2 timmas körning! Har provat både Compedd å Sport tape men det vill inte sitta kvar nån längre stund! Har märkt att paddelskaftet till Dansprinten har grövre yta en min vanliga Bracsa vinge, är det det som är problemet? Eller måste man bara köra in sig på Dansprinten(alltså ge det lite tid)
Tacksam för snabbt svar! (Vill köra hårt men det vill inte mina händer tyvärr)
/Janne