Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har inte varit ute på ås-ås leden nyligen men däremot andra skåneleder. Min uppfattning är att det är förvånandsvärt torrt ute i markerna.
Jag tror alltså inte att det är värre än förra gången du var ute, då vi träffades, om du minns det?
//Peter
Även om det just nu duggar och igår var blötsnö så är det i princip torrt i markerna, speciellt om du håller dig ovanför dy och mossmark. Ås till ås är tjusig nu i blommande lövsprickningstid.
Go tur!
Jo det är helt rätt att det var mig ni gav lite vatten, precis vid den platsen med den utsikten.
Ni kan ju alltid hoppas på att ni får fint väder. Det hoppas i alla fall jag att ni får
//Peter
Tyvärr kom vi aldrig iväg. Bröllopsbestyr tog all fokus. Med tanke på det underbara vädret så hade det varit underbart.
Hoppas ni får en trevlig tur nästa helg.
Jag gick sträckan Åstorp - Höör under påsken och då fanns det partier där is och snö låg kvar, men i det stora hela var det inga problem alls att gå den sträckan.
Hoppas ni får en trevlig vandring för det är en jättefin sträcka.
Vi fick en fin vandring som blev lite kortare än planerat pga ett överansträngt knä. Tog en taxi från Hallaröd till Höör istället för att följa leden runt och komma till stan från öster som förra gången.
Det var fint och torrt överallt men vi fick problem med vatten på annat sätt.
- Pumpen vid Hålebäck var trasig.
- Vattenkranen vid Krika skog var avstängd. Hade tur att det just kom folk till föreningsstugan så vi fick vatten i alla fall
- Pumpen vid Jallabjär fungerade inte. Där hade vi också tur och fick vatten av en man i stugan bredvid.
Bitvis var också ledmarkeringarna lite glesa på sina ställen. Oftast pga kalhyggen.
Annars lyckades vi återigen pricka in lövsprickningen i bokskogarna och de stora vitsippsmattorna var väldigt fina.
Hej,
Jag har börjat smida lite planer om att vandra ås till ås leden i sommar..
Är det lämpligt att göra en etapp om dagen eller orkar man mer? Några etapper är ju så korta som 4km. Har dålig uppfattning.. det var längesedan jag var ute och vandrade sist. http://skaneleden.se/Templates/sleden_tmpl_01.aspx?pageId=29