[Skåne] Gissa bilden!

rätt men fel

Den rosa färgen kan man nog bara förstå om man vet vad d92pt står för. Och då är det högst väsentligt att det är just rosa och inte rött.

Rosa som är datatekniklinjen i Lunds färg är helt korrekt men punkten ligger inte i Lund. Ledtråden är mer långsökt än så men ni är på rätt spår. Den ev rosa färgen på bilden kommer inte från datateknologer och är nog någon lav eller ev feltolkning av min kamera.

Jag skickar därför med utlovad utsiktsbild denna gången och frågar igen vilken trädsort som är vanlig i omgivningarna men som dock inte syns på bilden här.

Så fortsätt gissa!

/Patrik

Bilagor

• P6280119.jpg
    P6280119.jpg
    63 KB · Visningar: 313
d92pt anar jag har någonting med http://www.dsek.lth.se/folk/akt/index.php?login=d92pt att göra.

Bilden...jag gissar på kuperad terräng som kanske Söderåsen..Kopparhatten om man ska va mer noga. Träden som är vanliga där är ju Bok som jag tror man ser mycket av på bilden men annars är ju Ek och Alm ganska vanligt där.

Skulle det nu vara stenshuvud så borde det vara taget i nordvästlig riktning och då är det ju Avenbok som är uppblandat med vanlig vit bok. Men stenshuvud kan det inte vara.

Än en gång: rätt men fel

d92pt anar jag har någonting med http://www.dsek.lth.se/folk/akt/index.php?login=d92pt att göra.

Bilden...jag gissar på kuperad terräng som kanske Söderåsen..Kopparhatten om man ska va mer noga. Träden som är vanliga där är ju Bok som jag tror man ser mycket av på bilden men annars är ju Ek och Alm ganska vanligt där.

Skulle det nu vara stenshuvud så borde det vara taget i nordvästlig riktning och då är det ju Avenbok som är uppblandat med vanlig vit bok. Men stenshuvud kan det inte vara.

Bilden ovan är helt korrekt och det är jag som student. Visste inte om att jag var publicerad där.

Du säger att det inte är Stenshuvud men det är precis vad det är, Norra huvudet och taget i NV riktning. Och det var äppleträd jag tänkte på i omgivningarna, Kiviks musteri.

Den långsökta ledtråden: Som före detta studievägledare på D-linjen har jag varit med och ordnat "SVL-D sunshine tour", en dåförtiden årlig utflykt för de nyblivna D-teknologerna samt deras faddrar och den gick traditionsenligt till bl a Stenshuvud och Cafe Annorlunda då det tävlades i kakätning.
Bilderna är dock från 2009 på minisemester.

Så jag lämnar bollen till Johan som får rätt ändå

/Patrik

Nä man ska inte lite på internet....eller sig själv.

Jag hade alltså rätt men var ganska säker på att det var fel.

Tänkte bjuda på två bilder som jag tog förra sommaren..

Bilagor

• P6070058.jpg
    P6070058.jpg
    56.1 KB · Visningar: 300
  • P6070052.jpg
    P6070052.jpg
    49.1 KB · Visningar: 290
lite norrut

Det är lite likt hedarna vid Drakamöllan så min gissning blir att vi bara flyttat oss några mil norrut från Stenshuvud....

/Patrik

ny bild

OK, var är vi nu, denna sommarkväll.
Huvudbyggnaden syns till höger i bild.

/Patrik

Bilagor

• P6270080.jpg
    P6270080.jpg
    30 KB · Visningar: 271
Vilket?

Ja, det är ett slott. Och, ja det ligger i Skåne. Det är inte TrolleLjungby (även om det är likt i några avseenden) men som ledtråd kan jag nämna jag på vägen till detta slott passerade förbi Trolle Ljungby (Karlskrona-Skåne) - jag kan dock inte svära på att det var varken närmaste eller snabbaste vägen dit men vi hade några andra stopp längs vägen.

Fortsätt gissa!

/Patrik

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg