Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Visst är det Stenshuvud i bakgrunden men jag gissar att det är lite längre bort än Haväng.
Bilden tagen, gissningsvis, från Degeberga sommarby vid Julebodaåns utlopp i Hanöbukten.
//Peter
Visst är det Stenshuvud i bakgrunden men jag gissar att det är lite längre bort än Haväng.
Bilden tagen, gissningsvis, från Degeberga sommarby vid Julebodaåns utlopp i Hanöbukten.
//Peter
Poäng till dig! Den skenbara längden på landtungan som sticker ut utanför Stenshuvud avgör var man är i nord-sydlig riktning. Den är mycket längre sedd från Verkeåns mynning och kortare sedd från Yngsjö.
Fast Degeberga sommarby är inte helt korrekt. Julebodaån mynnar en knapp km in på Ravlunda skjutfält.
Det var nog inte rätt bild att lägga upp, slängde upp den mest f att ingen annan la upp ngt.
Sågen ligger strax norr om Linderöd, alltså på Linderödsåsen, följer man en fantastiskt trevlig vandringsled på en gammal banvall (vi startade strax utanför Sätaröd) så hamnar man där. Där finns även ett litet fint mobilt tröskverk
Såå, é det ngn som känner sig manad att läga upp en ny bild?????
Här kommer en som antagligen är lätt för er alla, men jag lägger in den ändå... Håller med föregående skrivare att det vore synd om tråden dog ut! för vi har väl inte slutat vara ute på äventyr?
Här kommer en som antagligen är lätt för er alla, men jag lägger in den ändå... Håller med föregående skrivare att det vore synd om tråden dog ut! för vi har väl inte slutat vara ute på äventyr?