[Skåne] Gissa bilden!

ge Skåne till danskarna,

Det framgår inte av din profil, men baserat på ditt uttalande gissar jag att du är en av dessa tappra exilskåningar som försöker sprida civilisationen till ödemarken i norr? Själv är jag kluven i frågan om Sverige ska lämnas åt sitt öde eller inte: -Visst hade det varit underbart att slippa en del dryga 08:eek:r, fått ökad välfärd, en stabil valuta och en huvudstad värd namnet. Men samtidigt känner jag som skåning ett moraliskt ansvar att ta hand om och stötta de outvecklade regionerna och de som lever där. ;)

Även om jag inte kan hitta något vindskydd vid den så gissar jag på "Vesslarpssjön".

Jag var för övrigt ute och paddlade på Immeln/Raslången/Halen v30 i Juli och jag känner igen kvällarna. Det var varmt men härligt.

//Peter

jag har nog "lurats" lite.

Det är inte ett vindskydd som "tillhör" skåneleden om jag förstått det hela rätt. dock går skåneleden förbi ca 150 meter upp i skogen och således blir det ju ett perfekt nattläger. Vid sjön finns även ett gammalt soldattorp om jag inte minns fel.
Vesslarpsjön är det inte heller.
och ja, det var varmt varmt varmt på dagarna, men kvällarna var riktigt nice. :)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg