Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Utan utgångspunkter som kyrkor, skorstenar och master är det endast en gisselek....men jag antar att det finns något smart bildjämföringsprogram som kan leda en blind rätt...
men var?
I änden på F10s skjutfält finns en enebacke men den har jag bara sett i regn....Ovanför Båstad finns en enebacke V om jvg. Det här blir knepigt.
//J
Jag har själv inte varit där, men jag vet att jag sett en bild från en större fälad på Hallandsåsen som heter Björsåkra-Bölinge. Skåneleden passerar över fäladen, men den ligger egentligen i Halland, precis på andra sidan gränsen... (Karta) Men jag gissar ändå på det.
hehe, det här var ju både roligt, men lite pinsamt
Det är rätt ställe! Jag brukar kalla det Hällede Naturreservat, men Björsåkra-Bölinge heter de ju. Ett litet men fint naturreservat som jag trodde låg i skåneland, men det gjorde det ju inte...
Geogömman GCJBEZ ligger ungefär där jag stod när bilden togs och det är nog 3-400 meter från länsgränsen.
Liknande kullar finns i vulkanlinjen, och den är ju lång men nära Jällabjerg från NV ser det ut på liknande sätt men även S Hässleholm, får vi be om liten ledtråd att ty oss till?
//J
Bild två anger en kulle
Liknande kullar finns i vulkanlinjen, och den är ju lång men nära Jällabjerg från NV ser det ut på liknande sätt men även S Hässleholm, får vi be om liten ledtråd att ty oss till?
//J