Skalvantar för igloobyggande

Denna vante använder jag både på vinterns skidfärder och på sommarens fjällvandringar. Den har mycket bra isolerande egenskaper och på vintern räcker det ofta med en tunn liner under. På sommaren fungerar den mest som regnhandske. En utmärkt handske tycker jag, även om de gjorde ett i mitt tycke ganska stort hål i plånboken.

Handskarna är enkla att hantera, inga problem med att spänna eller lossa dem fastän man har dem på.

Enda problemet jag haft är att det första paret hade dåliga sömmar på handledsremmen. Upptäcktes efter ett år. Men jag fick ett nytt par på garantin direkt.

De där gummihandskarna blir nog för kalla är jag rädd. Det behövs en skalvante med uttagbart foder.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Gummihandskarna har uttagbart foder, fiskare jobbar i extrema miljöer, där köld och väta är en stor riskfaktor... Därav varma och vattentäta handskar som fungerar i dessa hårda miljöer... Sen kostar dagens moderna arbetshandskar ingenting (säljs i stor kvantitet) i jämförelse med märkes handskar för friluftslivet där företagen drar in storkovan...

K.I.S.S. är vägen att gå... och billigt är bara en Bonus!

Mvh troswe

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg