skalkläder

Re: Bergans

n_zackrisson; sa:
Jackan jag köpte är en Bergans Anatomi i Dermizax.

För att knyta an till senare inlägg kan jag säga att jag liksom många andra andra använder dessa plagg även mycket till vardags, när man cyklar till jobbet och går på stan och då är det inte konstigt (eller fel) att välja en jacka som sitter snyggt också, även om det kanske praktiskt sett inte är optimalt alltid. Men det är bara min tankte, jag som ofta inte håller på med extremare saker än skidåkning på fjällen, långfärdsskridkoåkning och svampplock...

/Niklas

PS. Mina kriterier på en jacka. Man kan kunna öppna i under armarna, skön, billig och snygg ;-)

Ja vad som är snyggt och hur viktigt det är för oss olika är väldigt subjektivt och upp till var och en, det vi kan diskutera här rä väl framförallt bra funktion. Och every day use innebär för de flesta en jacka som inte är tight. Jag tycker att min klättermusen megin (numera ersatt av driva) är ett ypperligt exempel på vardagslämplig "form" på en jacka.
 
haglöfs

min ganska nya haglöfs telis har just det du frågar efter, lång ventilation, rumliga armar och bra huva. jag tycker den är väldigt bekväm, ingen negativt att säga om den än.
lite dyr kanske ca 3700kr.
materialet är gore-tex xcr eller va det hette (bäst i test enligt "plus")

lycka till med jackten, men stressa inte dom kostar ju en del...

God jul

/Rasmus
 
Kolla Mammut

Deras nya jacka "Extreme Logan" har allt du frågar efter plus avtagbart snöfång mm, huvan fungerar med hjälm, luftningen sitter på baksidan ärmarna så att det inte blir så "knöligt", är lätt, sitter bra och medger full rörlighet.

Perfekt för äventyr som isklättring och veckoinköp på konsum! ;-D

Finns även byxor till om du vill... du får den i vilken färg som helst bara du väljer blå/orange!

Ciao!

Uffe
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg