• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Skaljacka med bra passform?

Jag är på jakt efter en skaljacka till våren och sommarens aktiviteter, men har svårt att hitta någon som uppfyller alla mina krav.

Vad jag letar efter är en skaljacka med bra passform, den får inte vara bylsig eftersom jag bla kommer att klättra i den. Att den är lätt och tar liten känns oxå som ett måste. Jag har sett några vindjackor som uppfyller de kraven men så vill jag ju säkert veta att jag kan hålla mig torr även i ruskväder.

Någon som känner till en skaljacka som uppfyller de kraven?

Har själv nyligen införskaffat Tierras Cassain Ridge Lady skaljacka som jag är mycket nöjd med.(ca. 4400:) Den har stretch under armarna som gör att man har mycket bra rörlighet och sitter bra och halvtight. Testade även Arcteryx Beta AR jackan (ca. 4400:). Den verkade också bra men var slut i fabrik och skulle inte komma in förrän i februari. Med denna jacka (Cassain Ridge) är du torr både utifrån och inifrån.

haglöfs CLIMBER MOTION JACKET, gore-tex skaljacka!!! svårt att finna en jacka med bättre passform! för maximal rörlighet är det gore-tex XCR stretch på ärmar, axlar, sida o hela ryggen. en MKT bra jacka, en RIKTIG skaljacka som är väldigt smidig att bära, har bra ventilaton o det finns inga sömmar på utsatta ställen. oj, den är riktigt BRAAAAAAA!!!! linnéa

Skaljacka

Jag kunde bara inte hålla mig ifrån detta samtalsämne då jag vet en jacka som kommer att passa perfekt. Testade själv en hel hög med jackor förra året men ingen passade mig bra. Till slut föll jag för en Arc'teryx BetaLT och den är fortfarande helt enorm. Slimmad passform och kort i midjan vilket borde passa en tjej bra. Perfekt på sommaren vilket mest styrde mitt val av jacka. Fick min jacka för 3200:- men de nya modellerna är en bit dyrare. http://www.arcteryx.com (.se)

skaljacka...

jag har precis inhandlat en Four elements skaljacka för tjejer (3.500:). Perfekt passform, varken för lite eller för mycket nånstans. Har inte hunnit klättra i den än, men är säker på att den inte gör mig besviken (och inte dig heller...) :) Självklart vattentät!

Lycklig ägare till en Haglöfs LIM Gram

Tack så väldigt för alla tips och goda råd. Ni fick mig att inte ge upp jakten om att hitta den perfekta jackan. Nog skulle väl även jag hitta vad jag letade efter tänkte jag i fredags och åkte in till stans friluftsbutiker med beslutsam min. Och visst hittade jag den. Min Haglöfs LIM Gram hängde där på Femmans sport och fullkomligt skrek "Köp mig!!".
Lättare, smidigare skaljacka finns nog knappast.
Tack igen för alla tips!

Malin

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
s_werner Skaljacka? Tjejforum 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg