Var in och kikade på jackor idag, provade en Klättermusin Bifrost och en Tierra Conrad Cain. Båda satt mycket bra men de är svindyra, och Bifrosten tycker jag verkar så tjock på framsidan där det är 3*3 lager Goretex pga alla fickor.
Det måste ju häva andningen ganska rejält och bli tokvarmt...
Men Bifrosten funkar nog superbra att cykla med, och ha hjälm under luvan.
Tierran vet jag inte hur det var med luvan men den var nog lite mindre har jag för mig.
Det vore superbra om jackan jag köper går bra attt cykla med i surväder och gärna med hjälm under huvan.
Mitt användningsområde är allt i ett, fjällturer på sommar och vinter, upp på berg, cykling i regn, vanlig regnjacka, gå i på stan jo allt.
Vad kan ni rekommendera för jackor och vad kan man säga skiljer dessa jackor åt?
Vad skulle ni välja på mellan en Tierra Conrad Cain för 3500 och en Klättermusin Bifrost för 4600 då båda är svarta...
Hur skiljer sig dessa i funktion och användningsområde osv?
Svårt det där men jag behöver hjälp för jag har sån grym bestlutsångest. Vad finns det för liknande jackor i Goretex Paclite?
MVH Mattias
Det måste ju häva andningen ganska rejält och bli tokvarmt...
Men Bifrosten funkar nog superbra att cykla med, och ha hjälm under luvan.
Tierran vet jag inte hur det var med luvan men den var nog lite mindre har jag för mig.
Det vore superbra om jackan jag köper går bra attt cykla med i surväder och gärna med hjälm under huvan.
Mitt användningsområde är allt i ett, fjällturer på sommar och vinter, upp på berg, cykling i regn, vanlig regnjacka, gå i på stan jo allt.
Vad kan ni rekommendera för jackor och vad kan man säga skiljer dessa jackor åt?
Vad skulle ni välja på mellan en Tierra Conrad Cain för 3500 och en Klättermusin Bifrost för 4600 då båda är svarta...
Hur skiljer sig dessa i funktion och användningsområde osv?
Svårt det där men jag behöver hjälp för jag har sån grym bestlutsångest. Vad finns det för liknande jackor i Goretex Paclite?
MVH Mattias