Ha Ha härlig rubrik
En extremt bra surfare är Zeguls Seaskater. Det är en kompakt kajak med stor volym i för och akter och väldigt litet djupgående den har även dubbla slag för bästa avledning av vattnet samma som på en forskajak. Paddlare sitter också något akteröver för att ballansera kajaken bättre när den surfar. Även om den funkar förvånansvärt bra på slätvatten så är det ingen kajak man köper om man "bara" skall paddla insjöpaddling.
Hans Friedel
Zeagul Seaskater hade jag gärna testat men det var väl sådär med handlare i mina trakter. Tack för fin läsning i övrigt!
Jag tror många blandar ihop "medvindspaddling" och surf och därmed har många åsikten att roder/skedda är en fördel vid "surf".
Vill du utveckla både din bråttompaddling och surfpaddling så kommer du troligtvis på sikt hitta minst två kajaker i din flotta...
Lycka till med ditt kajakletande och njut av din nygamla hobby!
Jag blandar säkert ihop det mesta. Det kommer vågor bakifrån som lyfter iväg mig och det bär av iaf
Två kajaker är min nya målbild! Det är verkligen en nygammal hobby, jag känner mig som bambi med kantning, styrtag och surf. Där jag bor säljs Skim och Tiderace, jag bör kunna hitta min surfkajak bland dessa. Motionskajaker är det sämre med men kanske springer jag på en begagnad Epic 18X, Reval Commander S eller likn.