• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ska du vaccinera dig ? ( en klassiker vid detta laget...)

Ska du vaccinera dig ?

  • Ja, eftersom andra som gör det är i min mening seriösa tänkare.

    Röster: 0 0.0%
  • Ja, eftersom annars blir jag omplacerad på jobbet.

    Röster: 0 0.0%
  • Nej, eftersom mina vänner som är seriösa inte ska göra det.

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    37
  • Enkät stängd .
Intressant att i detta forum ställa frågan då merparten här borde va mycket mera vid sina fulla sinnes bruk, än annorstädes...
 

avslutad210712

Gäst
Ja jag skall vaccinera mig men det är mest pga närstående som tillhör riskgrupperna. Om jag nu inte hinner bli sjuk innan dess för det är liksom inte det lättaste att vaccinera sig i Luleå/Kalix.
 
Avklarat. Jag och två av barnen fick lite ont i armen dagen efter. Frun och ett av barnen fick lite feber. Fick stå 3 timmar i kö men det är skönt att det är gjort.
 
Har redan haft Nya influensan, men skulle givetvis ha vaccinerat mig om det funnits innan jag blev smittad. Får väl se hur det blir med vanliga influensan, har inte hört något om den ännu.
 
Ledande fråga.

Fastän det finns absurt många svarsalternativ, däribland en del ganska roliga, saknas ett mkt viktigt, nämligen det här:

Nej, då all logik och seriös forskning underbygger mitt beslut.

Visste förresten inte att man ser allas namn i resultatlistan. Borde inte detta stå bredvid omröstningsknappen så att man som deltagare vet i förväg?
Trådstartarens svarsalternativ och hans eget val är ett intressant exempel på medveten eller omedveten manipulation genom ledande frågor.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ledande_fråga

Man kan ju alltid påstå att den här omröstningen bara är skoj, för det står ju i Fritt Forum och dessutom finns det minst ett klart humoristiskt svarsalternativ. Men temana i sig är ju ganska allvarliga.