Byta kängor
gortex embran/ ej membran.
Går själv i käng bytar tankar, har haft Meindel Preformence i 12 år utan bekymmer. Då har jag haft dem till vardagsbruk, ifjällen på vintern, i regn och rusk samt beredskaps uppdrag med första hjälpen gruppen på Gotland grand national, gothia cup, diverse ishockey matcher, rally mm. Under alla dessa år har de varit perfekt. Tyvärr släppte sulan i sommras nedanför Tjäkta passet på hö fot sen vänster . Okej de var 12 år gamla, de hade gjort sitt. Fördelen med Preformence var att jag behövde bara en tunn strumpa med en illäggningssula och inga bekymmer med svett eller skovskav. går alldeles utmärkt att ta på en kraftigare strumpa om det är kallt ute foten satt perfekt i kängan.
Nu är mina tankar som dina om jag ska testa Lundhags eller fortsätta med Meindel dovre, Preformence har jag läst många kommentarer med sulproblem och vissa Lundhags har bekymmer med vattenläkages. Frugan gick med Haglöfs gore tex känga på fjällräven classic och hade torra fötter hela vandringen trots regn.
Så lycka till.....Jag fortsätter att fundera över vad det blir och följer diskussionerna på sidan.
Patrik.