Jag har inte kollat om det gäller hela månaden, men i alla fall inom det spann av dagar som jag kan tänka mig avsluta min Sarekvandring, så finns det endast EN avgång dit jag ska från Norrland med SJ, den 19 augusti. (Som inte innebär tågbyte kl 03 etc). Ok, tänker jag, så låt mig boka en övernattning i Saltoluokta den 18:e innan hemresan. Men icke. För de är uppenbarligen fullbokade den 18:e. Det är den enda dagen på hela sommaren som de är obokningsbara! STF Kvikkjokk har få platser kvar samma dag.
Det känns ju lite märkligt. Det är ju knappast högsäsong. Kan det vara så att alla rusat för att köpa den här enda tågavgången? Att vi allihop tvingas avsluta våra fjällturer på en och samma dag i augusti, pga SJ?
Jag spekulerar och det känns absurt. Ren spekulationsteori. Kan det vara så illa att SJ orsakar detta?
Det blir nog flyg, och en annan dag...
Det känns ju lite märkligt. Det är ju knappast högsäsong. Kan det vara så att alla rusat för att köpa den här enda tågavgången? Att vi allihop tvingas avsluta våra fjällturer på en och samma dag i augusti, pga SJ?
Jag spekulerar och det känns absurt. Ren spekulationsteori. Kan det vara så illa att SJ orsakar detta?
Det blir nog flyg, och en annan dag...