• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Sistaminuten-klapp

lapetter; sa:
Hur är det nu--är det bara en myt att sörlänningar inte grillar falukorv?

Som 08:a kan jag med bestämdhet säga att det gör vi visst, om inget annat finns att grilla.

Själv föredrar jag kryddigare korvar, lammkorvar eller annat gott. Men en hot-dog är inte fel, och falukorv kan också gå an.
 
Varför bär mad sig en stälpinne när man förlorar både björksmaken i korven och bekvämligheten att slippa bära den.

Nej, jag bär gärna lite mer och är bekväm men detta verker helt borttappat i mina ögon, nästan lika illa som att bära med sig vet ut i skogen.
 
pinnen

Här uppe i norr har temat på pinnen utvecklats. Först kom grillpinnen som för övrigt följer med här och där, perfekt för barnen på skolutflykten tex. Sedan kom den utbytbara spetsen. Man skruvar bort korvgaffeln och sätter dig en huggkrok i stället. Och det fungerar...