• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Sista minuten?

Tänkte åka till Österrike alt. Italien (Östtirol el. Dolominterna) och vandra första veckan i juli (to-to) 2011 och avsluta med en canyoning (advanced). Vill bara kasta ut en tråd om det finns nån galenpanna som vill hänga på, så där verkligen fem i tolv? (Funderar bara på om man ska flyga till Milano för att runda Gardasjön på färden upp, eller ta München och börja vid Innsbruck...)
Bokar på tisdag så är du äventyrslysten, extremt impulsiv och uttråkad, häng på!
 
Gardasjön är fantastisk

Få ställen på jorden ger så fantastiska möjligheter till kvalificerade friluftsaktiviteter som Gardasjön.
Klättring, vindsurfing, bergsbestigning, mountainbike m.m. Dra dit! Norra änden av sjön nås lika lätt från München som från Milano.
 
Hade extremt gärna hängt på, har släkt i Milano/Trento också... men jag har precis varit inne på operation för brutet nyckelben/bruten axelskål.. :(

Säger dock som föregående talare, finare områden får man leta efter!

// Jocke
 
Oh... Nu blev jag avundsjuk, men tyvärr passar det inte mig. Mûnchen och Milano går på ett ut lite beroende på vart du ska. Kolla även upp Venedig och Innsbruck (fast det senare gäller nog mest på vintern då det går att få tag på charterstolar dit).
 
Alta Via no1

Det blir en fyra dagars tur på Alta Via No 1 (Dolomiterna) med trailrunning och "stugövernattning" med god mat och dryck! Utmaningen blir, förutom att springa totalt 65 Km, att packa en rygga som ska räcka till allt. Det vill säga både varmt, kallt och hygienartiklar... Återkommer med rapport! /Linn
 
Spännande

Hade jag bara varit ledig så....

Är det lätt att boka turer på egen hand om man vill vandra i alperna? Tips? Hur har du bokat dina övernattningar t ex?

Nyfiken som är på väg på en vandrings eller löpresa
 

Liknande trådar