Singi lightwieght

Hej

Är det någon som har testat Fjällräven Singi Lightweight? Har letat en del på forumet men hittar ingenting. Skulle vara kul att veta om det funkar bra innan man slår till. Blir det trångt om man är två i två-manna versionen eller ska man bära dom extra grammen och köra med ett 3-manna?

/Anton

Inte testat, men verkar vara en kopia på HB Nallo. Singi Lightweight har dock mindre mått än Nallo trots nästan samma vikt, ex är Singi Lightweight 2 bara 90cm högt i innertältets högsta punkt (Nallo 2 är 100cm) och bara 110cm brett (Nallo 2 är 130cm). 110cm i liggbredd anser jag är alltför lite för ett 2-mans tält och 90cm i takhöjd är inget för oss över 185cm.

Hej

Är det någon som har testat Fjällräven Singi Lightweight? Har letat en del på forumet men hittar ingenting. Skulle vara kul att veta om det funkar bra innan man slår till. Blir det trångt om man är två i två-manna versionen eller ska man bära dom extra grammen och köra med ett 3-manna?

/Anton

Nej, men har Abisko Leightweight som är "storebror" så att säga.
Jätte nöjd med tältet och kan vara värt att titta på då den har en större absid än singi.

Tack för snabba svar få se hur jag gör. Singin är ju lite lättare än Abiskon.

//Anton

Är det ett lätt tvåmans tält du söker, tycker jag HB Nallo2 (2400g), Arctic Alpine Design WBT 2 (2300g), Bergans Compact Light 2 (2500g) är bättre alternativ än FJ Singi Lightweight 2. Alla dessa tre tälten är betydligt rymligare till bara liten extra vikt, och WBT2 resp Bergans Compact light 2 är dessutom rejält mycket billigare än Fjällräven tältet.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
haraldseb Erfarenhet Fjällräven singi 2 season Bo och sova 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg