• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Silver - bra eller farligt?

Bara man bär tillräckliga mängder Sn på huvudet, korrekt vikt, så är det lugnt.

Halaj!

Jo. Många här har kanske inte koll på att inom alternativmedicinen (alltså homeopati, helande kristaller, reiki, virvlat vatten osv) anses silver vara en dunderkur som botar allt från liktår, melankoli, cancer harmynthet, you name it. Det kallas då kolloidalt silver, och man dricker det.
Kolla in ”smurfmannen” här i klippet: http://www.youtube.com/watch?v=ahihGKZC5Kk
Jag kan inte begripa att mannen lever ens en gång!
Tron kan försätta berg, sägs det, men i detta fallet tog mannen i så han blev blå. Bokstavligen.

//T
 
Jo. Många här har kanske inte koll på att inom alternativmedicinen (alltså homeopati, helande kristaller, reiki, virvlat vatten osv) anses silver vara en dunderkur som botar allt från liktår, melankoli, cancer harmynthet, you name it. Det kallas då kolloidalt silver, och man dricker det.
//T

Milde tid! Men då klarnar det en hel del för mig.
 
Antibakteriella grejer ska inte användas i onödan.

Det kan ju användas i kläder som inte går att tvätta eller kanske bara tvättas nån gång under sin livstid - som skinnställ för mc bruk.
En hjälm hade jag det i...det var jag ganska glad för.
Mcen tog fjutt under sadeln pga av elfel och jag nödlandade vid en sjö och använde den som spann för att släcka....vattnet kom från ett sånt där surhål vid en sjö som alla pissa i.
Haha - det lukta inget alls och det var ju tur för jag hade 50 mil o köra.

Inom rymdfart är det ju legitimt för och spara in klädbyten och därmed dyr vikt.

För friluftsliv är det ju användbart men eftersom nackdelarna är stora så är det ju bättre
och tvätta.
Jag har provat och impregnera kläder för skojs skull för länge sedan.
Det jag tog på mig och ombyten - man fick ut dubbelt så lång tid innan man blev skunk.