Ses vi på Kungsleden i höst?

Hallå alla vandrare. Nu är det snart dax för årets andra fjällvistelse. (den första var fjällklubbens praktiska vinterfjällkurs i februari)

Vecka 36 och 37, närmare bestämt 7/9 till 16/9 befinner jag mig på stugvandring från Nikka till Vakkotavare, och vidare till avslut i Salto. Ville bara kolla om någon annan på forumet är uppe och knallar den tiden. Är alltid kul att träffas IRL. Hör av er i så fall!

Tänkte se om det går att ta sig upp på Keb då... någon som har erfarenhet av Keb i September?

Ha de' ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

Kan tänkas att vi möts :) startar från Hemavan 15/8 och siktar på att nå Abisko på 20-25 dagar, sannolikt med en avstickare till Keb.

Då kan det nog hända att vi träffas i Saltoluokta, eftersom jag kommer att avsluta min sarektur där den 16:e och sedan åka tåget hem den 17:e.

Då kan det nog hända att vi träffas i Saltoluokta, eftersom jag kommer att avsluta min sarektur där den 16:e och sedan åka tåget hem den 17:e.
Hej! Är du här på saldo? Har inte sett någon dom skulle kunna vara du... Får kolla runt på båten. Mig känner du igen på den utsirade vandringsstaven och grått helskägg.
///Claes

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg