• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

seglingsäventyr

Jag är en tjej på 18 år som, efter studenten i vår, vill ut på en långsegling under sommarn/hösten. Älskar segling och äventyr. Undrar om det finns någon som har tänkt samma tanke.
=)

du verkar va en underlig tjej,inget illa menat,men aldrig tyräffat på någon som dig..
vart bor du och vart hade ud tänkt segla? samt vad har ud för erfarenhet?

/max

Hmm...underlig varför då?
Planerna har ändrats lite nu. Jag ska läsa ett år på Sjöbefälsskolan med början nu i höst och sen så ska jag göra lumpen i ett år. Men efter det...då tänker jag minsann sticka ut och segla långt.
Erfarenhet, jag har seglat sen jag var sex år. Har seglat många 48-timmars som skeppare. Du kan läsa om mig i senaste På Kryss.
Vem är du för en då?

ja,vad är jag för någon/något =) haha..
vet väl inte vad man ska säga,men började segla som liten skit,eller började o började,fick ha ett band runt midjan för att inte springa och ramla av en stor segelbåt.. haha...
sen segling? njee,är ingen höjdare,har börjat segla nu med skolan, 50 timmar och nu till höst så kommer jag läst en kurs som heter navigation,som kan ge mig vhf cert. samt skepparexamen.
ingen höjdare på o beskriva mig själv..
förresten på kryss? seglar tidning då eller?
//max

Jag nämde fel tidning, i Båtliv finns jaf med, i förra numret.
Så vad händer för din del i höst?

860718; sa:
Jag nämde fel tidning, i Båtliv finns jaf med, i förra numret.
Så vad händer för din del i höst?

jaha okej.. får väl se elelr läsa vad du är för typ där då :D

hmm..nu till höst blir det sista året på skolan,en hel del roliga kurser som väntar då så ska bli skönt o så.. sen vet jag inte.. får se.. själv?

du ska veta att du inte är ett dugg underlig!

...du är inte ett dugg underlig...det låter som ett jättespännande projekt! skulle gärna följa med, men jag har aldrig seglat (förut nån enstaka gång med nån karl) och har fem barn :) hoppas du hittar en likasinnad :) och du...satsa på likasinnade tjejer :) killarna verkar ha lite förutfattade meningar:)
kram till alla som vill från ninapenda

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg