Seglarskola?

Vad rekomenderar ni?
De är väll för sent för min del denna sommaren, men eftersom man är en drömmare så är de väll inte fel och börja drömma redan?

De jag vill ha ut av kursen? En eller två veckors seglande, gärna en tur till danmark eller längre. Har seglat med polare ett antal gånger så jag är ingen riktig nybörjare. Men skulle gärna lära mig lite mer på riktigt och gärna lite navigation. Skulle inte vara fel men några förarbevis. De är västkusten som gäller.

Har ingen anning om vad det finns på västkusten. Annars har du Svenskaseglarskolan ( http://www.sxk.se/40fotarna ) på ostkusten som seglar mellan stockholm och kalmar i olika etaper. De har både nybörjare och fortsättning och de ligger oftast i sammband som man först kan segla en vecka på nybörjarkurs sen bo kvar i båten och fortsätta på fortsätningskurs veckan efter.

Du får inget förarintyg eller liknade på din navigationskompetens men man kan ta seglarintyg ett till tre på seglingskunskap

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
2004-06-16 Aldrig seglat och söker seglarskola Segelsporter 7

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg