Segebadenpulka och hund

Ännu en motvillig fotomodell.
Min Nome-sele har två infästningar och på den hunden den sitter på nu skulle jag välja de övre främre.
Dobbisen som selen egentligen passar på kunde dra med alternativt det höga eller låga fästet, selen satt mycket högre på henne än på din hund och Texas.

Bilagor

• DSC_0375.jpg
    DSC_0375.jpg
    26.3 KB · Visningar: 836
Så här ser det ut på vår samojed med Nomesele.

Jag har som man kan ana på bild 1 nedan ett elastiskt koppel anslutet längst bak på Nomeselen med andra ändan i midjebältet på min ryggsäck alternativt runt ett finger eller tumme om jag behöver ha bättre kontroll på hunden och pulkan.

Mera bilder finns på https://photos.google.com/album/AF1QipNYH520TCfM_Y1K2IC10sHNBiUu6GLxO1XTi4vT

När vi stöter på älgar är det klart bra att ha koll på min hund.

Thure

Bilagor

• atotteP1080773.jpg
    atotteP1080773.jpg
    32.8 KB · Visningar: 822
  • aP1080783.jpg
    aP1080783.jpg
    72.9 KB · Visningar: 759
  • aP1080784.jpg
    aP1080784.jpg
    68.4 KB · Visningar: 786
1fb5d0a2e50831268a469f8d91da94cc.jpg

Nu har jag fått ihop skaklet och den sitter bättre. Ett annat problem: med nomesele kommer den väldigt långt bak på hunden. Vad jag har sett på bilder så ska väl bygeln vara på övre halvan av hunden, mot huvudet?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Hittade lite bilder på segebadenpulkans hemsida, och nej, precis som du säger, bygeln sitter inte alls på rätt ställe på din hund:
13227106-origpic-0c4bb3.jpg

(Bilden är lånad från segebadens webbplats (http://segebadenpulkan.se/sv/produkter/skaklar/hund-skakel.html)

Det är ett modernare skakel med 4 fästpunkter som dom saluför idag. Jag gjorde 2 provisoriska fästen och då satt den liknande som på den nya varianten med fyra fästen. Blir till att modernisera skaklet lite.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg