Seamsealer på silikonbelagd väv?

Kan man ta "marin silkon" och spä ut med lacknafta eller bensin och täta ett sil-nylon-tält med? (har en tub marint silkon hemma, så det vore bra)

om man tar bensin - är det vanlig 95 oktanig eller ska det var nån finare sort?

Hmmmm

Kan man ta "marin silkon" och spä ut med lacknafta eller bensin och täta ett sil-nylon-tält med? (har en tub marint silkon hemma, så det vore bra)

om man tar bensin - är det vanlig 95 oktanig eller ska det var nån finare sort?

Silikon för tätning brukar lukta ättika, måhända det är en ledning?

Skulle inte ta bensin ihop silnylon!

min var nog aningen lösare än tandkräm. mer som rumsvarmt smör. Blev ganska vitt och inte så jättesnyggt kanske men den verkar sitta iaf och fylla sin funktion.
Nån genomskinlig silikon hade varit snyggare.

För stora ytor (liggande på golv eller liknande) brukar konsistens som olivolja vara lämplig. För sömtätning på tält (funkar oftast bäst om tältet är uppspänt och kan stå så under torkning) där väven normalt lutar är något tjockare konsistens bättre. Mindre risk att det rinner. Tjockt som tandkräm tror jag sugs in för dåligt i sömmarna och lämnar för stora mängder utanpå. En skola förordar att man torkar rent sömmarna efter sömtätning. Beror nog på hur tjock och flödigt man stryker på.
https://www.youtube.com/watch?v=wuxUcOZYvog

Sömtätade precis mitt efter att ha kollat väderlekrapporten - ändock började det regna 3 h efter jag blev klar. Är det risk för att allting är förstört nu och måste göras om?

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg