Precis...
Som med alla andra kinabyggen verkar det ta nåt år innan kajakerna når önskad standard. Tidiga Seabird krånglade en del men det var då. Har hyrt ut Seabird sedan de lanserades och har verkligen sett hur kvalitén blivit bättre. PE-kajakerna är nu väldigt bra( med undantag för att den som har stora vader kan uppleva vassa vajerfästen, 1 kund av ca 100 har upplevt det som ett problem i seabird 480 LV. Och han var över 190 cm och vägde 95 kg.
Vi har inte tagit hem någon thomasson-Seabirdkajjak än men vi har andra nya glasfiberkajaker som vi köper via VKV. De senast köpta exemplaren, North Sea och Exp 480 är helt problemfria. Täta, lätta, inga vassa skruvar etc. VKV går numer igenom kajakern grundligt och hur många som sorteras bort vet jag inte. Kapell och paddlar från Seabird är mycket bra och billiga. 5 års garanti på både Pe och gf-kajaker gör det möjligt för dig som tex har läckande luckor att skicka ett mail till VKV som de vidarebefordrar så får du nya luckor på posten, luckor i ett bättre material.
Det är det som är så bra med att köpa av riktiga och seriösa handlare. De lämnar garantier och står för produkten.
Jag är partisk eftersom jag hyr ut VKV och Seabird, hoppas därför att detta inlägg inte betraktas som reklam.
Om Seabird generellt haft låg byggkvalite hade jag bytt till annat märke