Dom är bra
Jag har kört långt, hårt och mycket på mina Scott pedaler i allt från solsken till regn, lera eller snö. Dom har fungera klanderfritt förutom två gånger och då skall du veta att vi kör ofta i _mycket_ svåra förhållanden med lera, snö och lite allt möjligt.
Ena gången var när vi körde "mudfest 2002" (en mycket lokal företeelse) där vi kör i leriga motocross spår tills man är helt täckt i lera. Otroligt barnsligt men hur kul som helst. I vilket fall som helst så slutade många typer av pedaler att fungera den dagen, allt från Shimano till Scott till flatties (leran byggde på och gjorde dom snorhala).
Den andra gången var när vi var ute i nysnö, med några plusgrader i luften. Snön byggde på mina skor så jag hade stora "kockor" under skorna. Den gången slutade alla pedaler att fungera med.
Pedalerna hade tagit en hel del stryck och slagit mot många stenar (hårt) men dom fungerade perfekt varje gång.
Jag har sålt cykeln så nu är det en annan person som trakterar pedalerna.
Min rekommendation: Behåll pedalerna på, köp inte nya om du inte vill ha flatties eller absolut måste ha Shimano bara för att ha Shimano.
Jag kommer inte ihåg exakt vilket märke det är, men jag har för mig att Scott "brandar" om Wellgo pedaler. Någon kommer säker rätta mig på det.
/Mattias